handdator

Visa fullständig version : Parga i Maj?


maria1
2010-04-05, 11:17
Jag funderar på att åka med min sambo till Parga i maj, är det att rekommendera eller är det för kallt där då?

Vart på Parga ska man bo? Lefkas eller Parga?

Lissi
2010-04-05, 11:29
Jag har varit på båda ställena. I maj skulle jag välja Parga då det nog är mer liv där. Jag gillar Parga mer än Lefkas personligen, det är närmre till bra stränder och en väldigt mysig by att vara i.
Vädermässigt kan det i maj vara en del regn om man har otur, våren är regnigare på västsidan och de joniska öarna är ju också väldigt gröna. Fast de senaste åren har ju vädret varit väldigt oberäkneligt så det kan ju lika gärna vara kanonväder hela maj;)

Lissi

Eva L
2010-04-05, 12:54
Jag förderar helt klart Parga före Lefkas även om några av Lefkas stränder är oerhört vackra. En semester så tidigt på säsongen innehåller säkert också mycket annat än strandliv. Även Parga har fina stränder och vackra omgivningar med många utflyktsmål. Sarakinikostranden och utsikten från den högt belägna tavernan är fantastisk. Lichnosstranden är även den trevlig och så har ni Valtos vid staden.

Eva.

Despinaa
2010-04-05, 16:43
PARGA =)

Desires
2010-04-07, 16:08
Har också varit på båda ställen, men tycker Parga är betydligt trevligare än Lefkas. Byn är myckeet mysigare, inte lika turistiskt där som på Lefkas. Har åkt i maj många ggr till Greklands övärld - man får räkna med att det kan vara kallt i vattnet då om man har otur. Vi hade just i Parga i maj månad ca 16 grader i vattnet......men det var nog ovanligt, brukar ju kunna vara i alla fall
18-22 grader i maj enligt min erfarenhet.

lejdy_di
2010-04-26, 00:17
Det är fortfarande ganska lugnt i maj i Parga, då säsongen precis har börjat. Men allting är öppet, och även om vädret kan växla lite så är det ändå bra mycket varmare än i Sverige. Förra året startade säsongen väldigt tidigt pga jättefint väder, i mitten av maj var det ca 30-35 grader.
Och vad det verkar nu så är vädret väldigt bra.
Mvh Diana