Visa fullständig version : Fototävling 2010 - omröstning
Kalimera
2010-04-01, 12:43
Nu har ni chansen att påverka vilka kategorier som ska vara med i årets stora fototävling. Omröstningen pågår till mitten av april. Lägg era röster här ovan. Ni kan rösta på flera alternativ.
Sådär ja. Då har man röstat. Det blir spännande...
litentuva
2010-04-01, 13:19
me to!:)
Kalimera
2010-04-01, 13:22
Tänk på att ni kan rösta på så många alternativ ni vill.
Har röstat på åtta kategorier :D Någon av dem borde ju komma med i själva tävlingen...
Ivi
Upptäckte just att kategorier jag har röstat på har blivit kursiverade efter röstningen :eek: Tänk att jag aldrig har upptäckt det förut flabb_flab Vilket bra stöd för minnet!
Ivi
-som alltför ofta känner att "minnet har blivit ett minne blott" Ang_elx
Ivi
-som alltför ofta känner att "minnet har blivit ett minne blott" Ang_elx
Samma här :o
Nu har jag med röstat, det blev 6 alternativ för mig.
bye_byeAbi
Jag har också röstat, men fick för mig (varför då??)att man bara fick rösta på tre stycken så det gjorde jag. Är det så ofta som man bara får rösta på tre alternativ så man gör det av bara farten??;)
Lissi -som struntade i Blåkulla och läser Pascalidous kokbok istället
men fick för mig (varför då??)att man bara fick rösta på tre stycken så det gjorde jag.
Jag har också röstat och röstade bara på tre eftersom det gällde tre alternativ!!! :confused: Jag måste vara trög....:confused: Men hursomhelst det var väldigt svårt att rösta och hade kunnat rösta på hur många som helst...;)
bye_bye "Pucko"- Klick
Har också röstat på tre alternativ. Men vad då "Pucko"? Visst kan man rösta på fem eller tio alternativ till, men vilket värde har då din röst? Rösten väger ju tyngre ju färre alternativ du röstar på!!!!!!!
What Pucko????
:) :) :) Mats
Jaha, då förstår jag varför "mina" alternativ är kursiverade.....:o
Jag tröstade också på 3 alternativ:) Tyckte det räckte så:)
Riittabye_bye
Jag bara funderar lite på kategorin "bara i Grekland", som just nu har mest röster:rolleyes: Finns det något som man bara kan finna i GreklandAng_elx
Riittabye_bye
karinafp
2010-04-03, 17:27
Finns det något som man bara kan finna i Grekland
Jag undrar detsamma. Förutom Grekiska flaggan, då... Ang_elx och några typiska monument.
Karin
Jag undrar det också så jag röstade inte på den, för om jag skulle vinna så måste jag väl kunna bevisa att det som är motivet BARA finns i Grekland och det blir ju svårt;)
Lissi
Känns bra att inte vara en ensam funderare;):)
Riittabye_bye
om jag skulle vinna så måste jag väl kunna bevisa att det som är motivet BARA finns i Grekland och det blir ju svårt;)
Det borde väl då gälla ALLA kategorier, då detta är en Fototävling om Grekland, eller hur? bye_bye
/Netwolf
litentuva
2010-04-07, 19:15
Det får bli att tolka den kategorin, om den kommer med, utifrån nåt som för mig är något jag gör eller upplever bara i Grekland och ingen annan stans, utifrån en subjektiv tolkning alltså, annars blir det svårt att bevisa;).
Jag undrar detsamma. Förutom Grekiska flaggan, då... Ang_elx och några typiska monument.
Karin
"Kast med stor tallrik" kanske :p
Det borde väl då gälla ALLA kategorier, då detta är en Fototävling om Grekland, eller hur? bye_bye
/Netwolf
Nä inte riktigt....Alla bilderna ska GIVETVIS vara från Grekland även i de andra kategorierna men det som finns på bilden behöver ju inte finnas i BARA Grekland;)
Lissi
Nä inte riktigt....Alla bilderna ska GIVETVIS vara från Grekland även i de andra kategorierna men det som finns på bilden behöver ju inte finnas i BARA Grekland;)
Lissi
Messerschmitt ;)
Messerschmitt ;)
Det låter inte så rart....för en som aldrig läste tyska:D
Lissi
VADER är ett fantasieggande ämne. :D
"Och FOLK OCH FÄ är kul"_B-anana, sa jag till sonen.
"Nej, det är det inte", replikerade han. "Det är bara får!" Eller i Greklands fall: getter.
/Aine
Jag gillar Annorlunda Grekland!
För vad är det?
Är det saker, ställen, grejer som är annorlunda i Grekland än på andra ställen? (Fast då passar det kanske under kategorin Bara i Grekland!?)
Eller är det ett Grekland som är annorlunda än det varit förut eller brukar vara?
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
I kategorin "annorlunda Grekland! tänker jag såhär:rolleyes: Det skall vara något som man inte förväntar sig och se eller träffa på i Grekland. Man blir lite överraskad när man får syn på det:rolleyes: Man har ju sina fördomar om vad som skall finnas i Grekland och inte:eek::)
Riittabye_bye
I kategorin "annorlunda Grekland! tänker jag såhär:rolleyes: Det skall vara något som man inte förväntar sig och se eller träffa på i Grekland. Man blir lite överraskad när man får syn på det:rolleyes: Man har ju sina fördomar om vad som skall finnas i Grekland och inte:eek::) Riittabye_bye
Jag ska genast springa ner och fotografera grannens (taxichaffis) taxameter:D //Kikh
Jättebra motiv Kikiflabb_flab
Riittabye_bye
Om de tre alternativ som har flest röster tycker jag så här:
- "Mitt Grekland"
Ett klassiskt ämne som kanske förtjänar en stående plats i tävlingen. Det representerar på något sätt själva kärnan i en foto-tävling om Grekland.
- "Bara i Grekland"
Ett mera tvetydigt ämne. Men kanske är det i ett sådant ämne med en lite "luddig" avgränsning som man kan få fram de verkligt udda bilderna. Säkert en och annan diskussion om huruvida det bilden visar verkligen är "bara" i Grekland och ingen annanstans. Men kanske det också lockar fram ett och annat bidrag som ingen egentligen hade kunnat drömma om att delta med i en fototävling, något riktigt udda som "bara kan upplevas i Grekland". Ett bra alternativ till ämne skulle kunna vara "Mat i Grekland" eller "Fest i Grekland".
- "Gränder"
Ett i mitt tycke bra förslag. Klart och tydligt avgränsat. Representerar säkert en helt makalös flora av vackra bilder. Grekland är ju bland annat väldigt mycket vackra gränder.
:) Mats
Gränder
Kalimera
2010-04-12, 09:08
Om några dagar stänger vi omröstningen. Ta chansen att påverka vilka kategorier vi ska tävla i.
Kalimera
2010-04-15, 08:42
Nu är omröstningen avslutad. De tre kategorierna i årets tävling blir: Bara i Grekland, Gränder och Mitt Grekland.
Trevligtklapp_klap Då vet man vad man skall leta efter:)
Kul att "min kategori" Mitt Grekland från förra året fick hänga med i år också:)
Riittabye_bye
Överlag tycker jag att kategorierna är bra - men "Bara i Grekland" är svår... Jag fattar inte... Vad är man ute efter?:confused: Är det fusk om man ber om ngn form av ledtråd så jag vet vad jag skall hålla utkik efter?:o
K
Jag tolkar det som att motiven ska vara något som vi bara upplever i Grekland.
Fast det kan ju tänkas komma in en massa nakenbilder också;)flabb_flab
:D:D
Ja, det kanske risker man får ta...flabb_flab Men som jag läser det kan det ju bli hur brett som helst....:confused: Men det kanske det som är meningen att låta fantasin flöda...
Som jag läser så kan det bli hur smalt som helst:rolleyes: Massa saker man tror är bara Grekiska kan man hitta var som helstAng_elx:)
Tex, man kanske tänker och ta bild på en OuzoflaskaAng_elx Nix, enligt mig hittar man den i närmaste systembolag osv.:rolleyes::)
Fast några saker har jag kommit på, som jag tror kan godkännas;):)
Riittabye_bye
karinafp
2010-05-16, 18:24
"Bara i Grekland" skulle ju även kunna innebära sånt som jag bara gör i Grekland, och då breddar man ämnet en smula. Eller sånt som bara händer mig när jag är där.
Karin
som fotar först och tänker sen... Ang_elx
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.