handdator

Visa fullständig version : Med båt kring Lefkas!


bessoni
2010-03-31, 09:14
Undrar om någon vill dela med sig av erfarenheter från båtutflykter från Nidri/Lefkas? Har läst lite om MS Christina. Någon som har åkt med denna vackra båt? Ungefärligt pris per person? Finns andra bra båtar att åka med och vad kostar det? :D

Enigma
2010-03-31, 15:21
DEFINITIVT åk på den här resan - den är underbar. Vilka fina stränder på den vänstra sidan av ön!

Enigma

Kalimera
2010-04-01, 11:07
Har läst lite om MS Christina. Någon som har åkt med denna vackra båt? Ungefärligt pris per person? Finns andra bra båtar att åka med och vad kostar det? :DJag har åkt med MS Christina. En av deras dagsturer går till Meganissi Cave, därefter fortsätter båten till småöarna Kastos och Kalamos, resan avslutas på Onassis ö Skorpios. I turen ingår en diger lunch ombord på båten. Det finns andra båtar också, men ingen som är lika fin som MS Christina. Du kan även åka båt till Porto Katsiki på västkusten.


http://www.kalimera.se/bilder/forum/lefkas_christina.jpg

MS Christina.

bessoni
2010-04-02, 20:08
Båten ser jättefin ut! Ungefärligt pris per person?:)

Doria
2010-04-07, 20:40
Är det verkligen säkert att MS Christina går till Porto Katsiki och då även sommaren 2010? Avgår den i så fall från hamnen i Nidri? Var man än läser om Porto Katsiki på Lefkas sydvästra kust så verkar det som att den enda möjligheten att få se denna vackra strand är att hyra bil eller moped och ta sig dit på egen hand men så är det alltså inte, eller...? Det blir nog ändrade resplaner och då till Lefkas istället för Zakynthos!Ang_elx

Stomatol
2010-04-08, 14:26
Båtarna brukar ha lite olika turer olika dagar. Finns med all säkerhet båtar som går till Porto Katsiki.
Skulle vilja dela med mig av mina erfarenheter vad gäller båten Odysevs i Nidri. Det är någon sorts repika på ett gammalt grekiskt krigsskepp. Vi åkte på en resa med lite bad och den obligatoriska turen runt Scorpios mm. Fin båt och trevlig personal/Kapten. Men inte mer. Jag har åkt på betydligt roligare, gemytligare och mer givande båtturer än med Odyseus. Kändes lite som att allt gick på rutin med påklistrade leenden osv. Ingen spontanitet. Det positivaste var att vi fick låna fiskedon och bete, så det blev att dra upp några fiskar som jag inte har en aning om vad det var för sorter.
http://www.lefkasgreece.com/odysseus/BBQ%20beach.JPG