handdator

Visa fullständig version : Hotell med uppvärmd pool April/Maj?

Balzary
2010-03-27, 16:25
Hej.
Känner någon till om det finns något hotell med uppvärmd pool? helst på chaniakusten men övriga kreta kan fungera också.
Funderar på att åka med familjen nu imånadsskiftet och en uppvärmd pool skulle säkert kunna vara en räddning om vädret inte vill vara med oss riktigt.

Mvh
Magnus

nilam
2010-03-27, 20:23
Tror faktiskt inte att något hotell har uppvärmd pool på Chaniakusten. Inget jag vet iallafall...

Malin

Marco
2010-03-27, 21:32
Man åker inte till Kreta för att bada i en uppvärmd pool. Havet fungerar lika bra!

/Marco

litentuva
2010-03-27, 23:07
Jag tror att det blir alldeles för dyrt med uppvärmd pool för hotellägarna, när säsongen drar igång är havet och poolerna badbara om än något svala :)

Kikh
2010-03-28, 04:00
Tror faktiskt inte att något hotell har uppvärmd pool på Chaniakusten. Inget jag vet iallafall...

Malin

Efter 19 år i trakten runt Chania är jag benägen att hålla med Malin, framför allt nu i kristider med ökade skatter på el etc.

Kikh

Balzary
2010-03-28, 10:16
Att bada i havet med en 1-åring i slutet på April tror jag blir svårt :), tror även det blir svårt för en 35-åring...

Hmm, vilken temperatur tror ni det kan vara i poolerna vid denna tidpunkt då?

//Magnus

Getty
2010-03-28, 10:43
Jag kan inte säga nån exakt temperatur i poolerna, men när vi var nere i slutet av April ett år var det svinkallt i poolen. Det var i stort sett endast min man och jag som överhuvudtaget doppade oss. Några tappra barn fanns också, men de stannade inte kvar länge i vattnet.

//Ingela

Eva L
2010-03-28, 11:24
Havet är enligt min mening inte badbart så tidigt som i april. Tycker nog att det är först i juni som havet börjar kännas lite skönt. Har aldrig sett en uppvärmd pool i Grekland.

Eva

karinafp
2010-03-28, 11:24
framför allt nu i kristider med ökade skatter på el etc.

Hmmm... här uppe brukar vi värma upp poolerna med solfångare, varför gör man inte det i Grekland? En affärsidé, kanske? ;)

Karin
som bara undrar

dettis
2010-03-29, 16:06
Min erfarenhet är att det är kallare i poolen än i havet i April eftersom de då är nyss ifyllda med iskallt vatten.