handdator

Visa fullständig version : Santorini-Milos-Amorgos-Santorini


Koki
2010-03-26, 11:29
Hej, försöker planera inför vår luff i slutet av juni till mitten av juli 2010. Vi reser två vuxna och tre barn (1, 6 & 9 år gamla) med flyg till Santorini. Sedan vill vi till Milos & Amorgos. Är det ngn som kan rekommendera oss vilken av dessa öar vi bör börja med och ngn smidig båtförbindelse från Santorini. Tack på förhand Kokibye_bye

Matte
2010-03-26, 22:00
Gå in på tex www.gtp.gr och kolla lite båttider. Det finns en linje som trafikerar Amorgos (Katapola) och Milos och tvärt om. Hur pålitlig linjen är vet jag inte, men det är en snabbåt vilket är en fördel när man tänker på tiden - men en nackdel när man tänker på priset. Det kan ju dyka upp fler linjer, säsongen har ju inte börjat ännu. Men Milos och Amorgos i kombination är inga lätta öar.
Jag hade nog valt en annan kombination - men det är jag det....

//Matte

Koki
2010-03-27, 09:54
Tack Matte!

har insett att det kanske är för krångligt att köra både Milos och Amorgos:):(

Vi kanske får köra en av dessa öar i år...och ta den andra vid annat tillfälle.

Tack för färjetipset:)

ioslinajr
2010-03-27, 18:52
Eftersom ni har med er tre barn skulle jag hellre åka till Milos eftersom miljön är väldigt häftigt och jag tror att barnen skulle uppskatta Milos mer än Amorgos! Ifall ni tvingas välja mellan dom två alltså;)!

Koki
2010-03-27, 18:56
Jasså? Har varit på Amorgos för typ 20 år sen och föll då som en fura för denna härliga ö, men Milos verkar oxå fin. Vad är det du rekommenderar? Det lugna livet eller stränderna? mvh Kokiflabb_flab

Ioslina
2010-03-27, 19:56
Vi åkte från Amorgos via Naxos till Ios och därifrån till Milos. Ev så finns det förbindelse mellan Naxos o Milos, borde göra det..
Men Milos känns häftigare än Amorgos...

Yanna
2010-03-27, 22:01
Men Milos känns häftigare än Amorgos...

Nääää...håller inte med, det finns inget som är som Amorgos!

Yanna - som iof inte varit på Milos, men tror inte jag skulle ändra mig om så vore

para poli
2010-03-28, 15:27
Sea Jets trafikerar dagligen; PIRAEUS - MILOS - FOLEGANDROS - SANTORINI - NAXOS - KOUFONISSI - KATAPOLA - SANTORINI - FOLEGANDROS - MILOS - PIRAEUS.

Koki
2010-04-09, 09:31
Har nu bokat in oss hos Titika i Katapola och hoppas det blir bra. Vi betalar 40 euro per dubbelrum och det känns OK om det nu är så fint som det ser ut på bilderna...