handdator

Visa fullständig version : Förboka Aegiali


minda
2010-03-23, 12:23
Här kommer en sådan där fråga som ställts ett antal gånger. Vi är en familj på fyra som planerar att anlända till Amorgos med Blue Star Ferries den 10 juni. Det blir ju då mitt i natten och alla lär vara trötta efter en lång resa. Bör vi förboka rum eller är det läge att vänta och se vad som bjuds när vi kommer fram. Detta är ju fortfarande relativt tidigt på säsongen. Jag tycker att det verkar kunna bli ganska dyrt att förboka att döma av de priser jag sett hittills när jag kollar hotell.

Arne
2010-03-23, 13:09
Nog tycker jag att ni kan förboka första natten. Sen kan ni ju begära option på fortsatt boende därest studion faller er i smaken.

Kan eljest vara lite trist att i nattens sena timme stå trött och dividera med ett antal rumsuthyrare.

Arne

gunnar
2010-03-23, 16:42
Jag har kommit in med BS ett par gånger mitt i natten i juni och vad jag kan förstå så är nog i stort sett alla rumsuthyrare där. Jag har i alla fall hittat de jag letat efter. Jag tro inte det går nämnvärt fortare för att man har förbokat heller, de brukar försöka hitta så många gäster de kan få in i bilen och lite till.

wilda
2010-03-24, 09:52
Lägger båten till i Aegiali? I så fall håller jag med Gunnar att ni inte behöver förboka. Rumsraggarna står där... och ni behöver inte lova att stanna, utan det går att byta rum dagen efter om ni skulle hitta något ni hellre vill ha. (Visst kan de bli sura, men de hittar snart nya gäster)

Det är lättare att få bra pris på plats än vid förbokning!

(Å andra sidan kan ni ju maila de ni är intresserade av och fråga om pris. Många kan tänka sig att erbjuda lägre priser om man frågar)

hasa
2010-03-24, 11:46
Kommer till Emorgos och Egialia ett par dagar efter er och vi kommer att behöva två rum men vi bestämmer oss på plats även om vi med största sannolikhet vet vart vi vill bo. Det brukar bli enklast och billigast så.

Längtar efter att få sitta i gränden och äta på To Limani.

Smultron
2010-03-24, 16:02
Vi anlände till Aegiali mitt i natten omkring den 15 juni för ett par somrar sedan och då var det massor av rumsuthyrare som stod och väntade. Så enligt mina erfarenheter är det inte nödvändigt att boka i förväg.