handdator

Visa fullständig version : Honeymoon eller rumsuthyrare i hamnen?


Cathina
2010-03-23, 10:30
Jag har fått pris från Honeymoon, 40 euro/natt för oss (vi är tre personer), i juni. Ska man ta det (är det prisvärt?) eller fixa rum när man kommer till Santorini med färjan?

inkfish
2010-03-23, 10:54
Jag tycker att 40 för tre personer i förbokat rum i juni låter okej.

Att fixa rum vid färjan har jag själv inga jättebra erfarenheter av. Brukade göra det innan jag började bo på Honeymoon och jag tycker att det var lätt att bli lurad. Rummen som de beskrevs vid färjan var nåt helt annat, eller mycket dyrare, när man väl kom fram. Dessutom påstods de alltid ligga i Fira men visade sig ligga i Karterados.

Men det finns säkert folk som är bättre på att fixa rum på Santo än jag;)

Eva L
2010-03-23, 10:55
40 euro får väl anses vara prisvärt för tre personer i juni även om det säkert går att hitta billigare i början av månaden. Honeymoon är uppskattat och maten som serveras där är mycket god. Jag har trivts bra där några dagar till och från mina ö-luffarresor även om Perissa är en trist turistort. Rummen är rätt ordinära och poolen liten men det har kanske ingen betydelse. Jag gillar det öppna landskapet runt hotellet och berget i bakgrunden.

Eva

Cathina
2010-03-23, 12:35
Ok, då förbokar jag rummet. Om jag lägger till 10 Euro/natt så får vi en lägenhet med två plan...Nån som bott i en sån lägenhet?

Hur långt är det till stranden från Honeymoon?

Arne
2010-03-23, 13:03
Ej bott i tvårumsalternativet, men Paris visade oss runt att beskåda dessa etagélägenheter. Mycket fina och rymliga. Vill minnas att det fanns bäddar för sex personer i de här lägenheterna.

Arne

Eva L
2010-03-23, 13:10
Jag har bott i en lägenhet med litet kök och badrum nere samt sovrum uppe i huvudbygganden. Helt ok men en väldigt brant trappa ner mellan våningarna på den jag hade. Kändes lite jobbigt speciellt på natten och onödigt krångligt. Bättre utsikt dock än i de i markplan.

Eva

inkfish
2010-03-23, 14:38
Jag har bott i liten studio med snarare stege än trappa upp till "sovloft" med säng. Den låg i huvudbyggnaden, alltså den med restaurangköket. Jag kan dock inte minnas att jag var störd därifrån.

Fast jag är inte säker på om det är det du menar, de kan ha större lägenheter i två plan också.

Till stranden går ni på typ fyra minuter.

Deia
2010-03-23, 14:55
Jag har bott i en lägenhet med litet kök och badrum nere samt sovrum uppe i huvudbygganden. Helt ok men en väldigt brant trappa ner mellan våningarna på den jag hade. Kändes lite jobbigt speciellt på natten och onödigt krångligt. Bättre utsikt dock än i de i markplan.
Eva

Jag gillar inte heller den branta trappan MEN lägenheterna i markplan ligger ju under marknivå och där skulle inte jag vilja bo. Sovloftet var fint men kök och bad inte fräscht (2008)

Familjen är väldigt trevlig och maten underbar (bland den bästa jag ätit i Grekland) men rummen är sådär.
Jag tror att de nyare "husen" är finare men där finns väl bara lägenheter?

inkfish
2010-03-23, 15:05
Jag gillar inte heller den branta trappan MEN lägenheterna i markplan ligger ju under marknivå och där skulle inte jag vilja bo.

Bara i huvudbyggnaden. De kallas knappt lägenheter, tror jag, det är väl snarare rum.

I övriga byggnader är inga lägenheter under markplan.

Eva L
2010-03-23, 16:53
Jag gillar inte heller den branta trappan MEN lägenheterna i markplan ligger ju under marknivå och där skulle inte jag vilja bo. Sovloftet var fint men kök och bad inte fräscht (2008)

Familjen är väldigt trevlig och maten underbar (bland den bästa jag ätit i Grekland) men rummen är sådär.
Jag tror att de nyare "husen" är finare men där finns väl bara lägenheter?

Helt enig med dig. Jag tror också att lägenheterna i de nya husen är av en helt annan standard. Ordet stege som Inkfish skriver är nog mer rätt benämning än trappa som jag skrev i mitt förra inlägg.

Eva

inkfish
2010-03-23, 17:28
Nu ser jag att åtminstone jag möjligen rört till begreppen för Cathina så att hon kanske får problem i mailandet med Honeymoon:o

Ska försöka reda ut det:

I huvudbyggnaden finns några små studios med brant trappa/stege upp till sovloftet.

Dessutom finns där ca 5 smårum som ligger under marknivå.

Men förutom det finns där också större lägenheter. Jag har dock inte riktigt minnet med mig här. Janne, den gång vi var på Honeymoon samtidigt, bodde inte ni en större lägenhet i huvudbyggnaden då?

I övriga byggnader finns större lägenheter. I markplan eller en våning upp. Vissa med sovloft, om jag inte minns fel, andra i ett plan.

Kalimera
2010-03-24, 08:42
Men förutom det finns där också större lägenheter. Jag har dock inte riktigt minnet med mig här. Janne, den gång vi var på Honeymoon samtidigt, bodde inte ni en större lägenhet i huvudbyggnaden då?Honeymoon består av fem hus, dels huvudbyggnaden där tavernen och poolen, dels fyra mindre fristående hus: Georgia, Margaritha, Maria och Roula. De nyaste husen, med de bästa rummen, är Maria och Roula. I Marias hus finns en stor etagelägenhet med två balkonger, där har jag och Camilla bott flera gånger. När vi var på Honeymoon samtidigt bodde vi i ett stort rum i huvudbyggnaden, två trappor upp om jag inte minns fel.

Cathina
2010-03-24, 10:40
Nu ser jag att åtminstone jag möjligen rört till begreppen för Cathina så att hon kanske får problem i mailandet med Honeymoon:o

Ska försöka reda ut det:

I huvudbyggnaden finns några små studios med brant trappa/stege upp till sovloftet.

Dessutom finns där ca 5 smårum som ligger under marknivå.

Men förutom det finns där också större lägenheter. Jag har dock inte riktigt minnet med mig här. Janne, den gång vi var på Honeymoon samtidigt, bodde inte ni en större lägenhet i huvudbyggnaden då?

I övriga byggnader finns större lägenheter. I markplan eller en våning upp. Vissa med sovloft, om jag inte minns fel, andra i ett plan.

Ja det blev lite rörigt flabb_flab
Men huvudsaken vi har nåt rum bokat för våra sista nätter så är det bra. Jag skrev till dom att vi ville ha studion, inte två-våningslägenheten.

IreneS
2010-04-07, 17:47
Hej,

Jag har bott på Honeymoon två gånger (-04, -08). Både i ett två-vånings rum uppe ovanför köket och nere vid sidan av poolen.

I två-vångings rummet sov vi där uppe och det var väldigt lågt till tak, jag kände mig lite instängd där. Dessutom blev det väldigt varmt eftersom solen låg på taket. Tyckte inte att AC-n hjälpte.

Senast jag var där bodde jag längst ner. Där har man ingen utsikt, men det var däremot svalare och inte lika lågt till tak. Tyvärr var uteplatsen tråkig, men oftast sitter man ändå i deras taverna eller vid poolen när man är på Hotellet.

Jag tycker att de är väldigt trevliga och hjälpsamma.
Man kan köpa utflykter från dem och låna internet.

Jag ska till Santorini i år igen, men funderar på att testa något annat hotell. Finns det något annat bra i närheten ?