handdator

Visa fullständig version : Vilken by...


Riitta
2010-03-22, 21:34
Om man skall stanna på Santorini ett par nätter före hemresan därifrån, i vilken by skall man bo då? Vilken är närmast flygplatsenAng_elx

Riittabye_bye

giottoni
2010-03-23, 13:31
Då ligger väl Kamari nära till hands med stort hotellutbud o ganska nära flygplaten!

Riitta
2010-03-23, 13:37
Tack:)

Riittabye_bye

balmeach
2010-03-23, 13:58
Tycker att du ska bo i Chora!

babsan
2010-03-23, 21:26
Om man skall stanna på Santorini ett par nätter före hemresan därifrån, i vilken by skall man bo då? Vilken är närmast flygplatsenAng_elx

Riittabye_bye
I Kamari, så klart.Nära till bad, du gillar ju att bada. Många ställen att ströva runt och titta. Bussarna går ofta om du vill göra utflykter runt ön. Finns massor med platser och pärlor du måste se. När åker du?
Jag tror det är dax för en fika snart. Det var ett tag sen sist. Då ska jag berätta:-)

Barbro bye_bye

Riitta
2010-03-23, 22:03
Tänkte väl det Babsan, att du kan hjälpa mig:rolleyes::) Vi kan ju se om det passar med fika nästa vecka :p

Riittabye_bye

BADarkness
2010-03-27, 20:35
Närmast är Kamari.
10 min med taxi.
Då har du allt du behöver bad resturanger ja allt.
Vill du upptäcka ön så finns det bussar som går runt hela ön.
15min med buss in till fira kostar 2Euro..
Men är ni 2 så rekomenderar jag smart car 45euro för 24 timmar.
Kanon bil att ta sig runt med.

MVH
Henrik 83 dagar kvar :)_B-anana_B-anana

maji
2010-03-27, 21:03
För mig (som oxå älskar bad) finns inte i min värld att välja att bo någon annanstans än i Chora om man inte tidigare varit på Santorini, möjligen då Oia. Det som är unikt med Santorini är väl just det man finner på den sidan. Annars kan man ju åka till vilken turisthåla som helst. Eller:confused:
//majibye_bye

Riitta
2010-03-27, 21:12
Vi är inte så noga med bad:rolleyes: Stannar 1-2 dagar innan flyget hem går och vill gärna fotografera mest:)
Tack för alla tips:)

Riittabye_bye

maji
2010-03-27, 21:32
Då är det ju absolut ingen tvekan Riitta. Du kommer att få fantastiska bilder. Sedan är jag ingen älskare av Santorini som jag tycker är alltför inriktat på turism. Men man kan inte förneka att det är vackert där. Att stanna där 1-2 dagar är helt OK och fantastiskt på sitt sätt.
//majibye_bye

Yanna
2010-03-27, 21:56
möjligen då Oia. Det som är unikt med Santorini är väl just det man finner på den sidan.
//majibye_bye

Inte skulle jag välja Chora framför Oia...det är min favorit!
Annars håller jag med om att det speciella med Santorini är just den sidan som vätter mot Calderan.

Yanna - som älskar Oia..och Santorini!

maji
2010-03-27, 22:37
Har aldrig bott i Oia och tänker inte säga emot dig i det. Kan mycket väl tänka mig att jag skulle föredra det om jag gav det chansen. Har bara besökt Oia en dag eller kväll några gånger då jag besökt Santorini. Skall kanske ge det en chans nästa gång:rolleyes: som blir om 55 dagar.:o
/majibye_bye

giottoni
2010-03-30, 14:46
Ja, är badet o den absoluta närheten till flygplatsen av underordnad betydelse så har naturligtvis västra sidan av ön något helt annat att ebjuda i form av vackra vyer!
Varför inte kolla boende i Imerovigli? Det är fantastiskt vackert o lite mindre hetsigt än själva Fira o billigare än Oia! Åker ofta dit för att fotografera den sanslöst tjusiga utsikten!!
Sedan är ju alla avstånd på Santorini så korta att det går att nå vartsomhelst snabbt med buss, taxi eller hyrbil!