handdator

Visa fullständig version : Boende på Franska Rivieran?


Bodster
2010-03-22, 21:29
Hej!
Efter många år som trogen Greklandsresenär funderar vi nu på att åka till Franska rivieran i juni, och stanna där 2-4 veckor. Någon som har tips på bra boende i antingen Nice, Antibes eller någon annan trevligt ort längst kusten. Gärna lägenhet el dyl som man kan hyra för en längre period.

Tacksam för alla tips och förslag, kanske kan trada mot höjdartips för Greklandflabb_flab

//Lasse

Enigma
2010-03-22, 22:18
Den franska rivieran är dyraste i hela medelhavsområdet. Ska du ändå välja att åka dit så välj Nice - störst och billigast. Där finns det också en stor strand. Jag känner till många rivieror i medelhavsområdet men inga är bättre än de grekiska stränderna, det vet jag säkert. Du kommer att ångra när du lämnar Grekland och väljer Frankrike. Du kommer att förstå när du kommer dit.;)

Hälsningar
Enigma

Frappe
2010-03-23, 09:44
Fast jag håller inte med visst Grekland är underbart och dess stränder MEN även Frankrike är härligt finns gott om fina stränder sand, sten mm Nice är ju en bra utgångspunk har själv varit där flera gånger och kör Ni bil ner så underlättar det annars tycker jag att det är ett måste att hyra bil för att ta sig runt, själva standen i Nice kanske inte är någon större "whao" upplevelse men dags utflykter ner via Monaco och Italien där hittar du guldkorn. Och åt andra hållet via Cannes och Antibes. Jag skickar en länk till din inkorg för tips om hyra hus eller lägenhet.

Camilla

sjöborren
2010-03-23, 23:01
Hej! Har tyvärr just slängt lärartidningen - men det finns säkert många här som har den. I den står det många lägenheter och hus att hyra på Rivieran, både i Antibes och Nice. :cool:
Vi har goda vänner som har hus i en liten by mellan Nice och Cannes, så jag har varit där ett antal gånger.
Det finns många vackra platser och byar att besöka.
En tips; håll hårt i plånboken och smycken, det är mycket rån och inbrott.
- jag vet av egen erfarenhet. :(

Hälsningar lilla sjöborren. :D

sjöborren
2010-03-23, 23:04
Glömde att påminna om att ta med en STOR plånbok! :D

Ingerp
2010-04-09, 10:34
Om ni har bil, glöm för allt i världen inte kvar en enda liten pryl i den när ni lämnar den på parkeringen. Att åka med svart plastsäck för rutan är inte kul!__D Som tur var kan vi ge VOLVO-verkstaden 5 stjärnor, för det snabba bytet av trasig ruta, dagen därpå.

//Inger

Annars är Franska rivieran en fantastisk upplevelse, inte minst om man åker upp i bergen, höll på att glömma skriva det :o