handdator

Visa fullständig version : mobilt internet, vilket bolag??


camilla34
2010-03-22, 17:51
Hej. Har precis köpt en liten bärbar dator jag tänkte ta med till thassos i maj. Skulle vara kul att få mobilt internet till den så man kan kolla lite info och mail och sådant på semestern.
Är det dyrt i grekland? Och hur går man tillväga? Måste ju köpa ett mobilt här i sverige, vilka har billigast och bäst?
mvh camilla

Arne
2010-03-22, 18:05
Gå ej över ån för att hämta vatten! Hela övärlden kryllar av såväl oskyddade som skyddade trådlösa nätverk.

Lägg därtill att de flesta Hotell och Tavernor numera har fritt wlan för sina gäster. På lokala internetcaféer kan man annars för en billig penning, läs 1€ i timmen, erhålla access till den medförda laptopen.


Arne

camilla34
2010-03-22, 18:12
Gå ej över ån för att hämta vatten! Hela övärlden kryllar av såväl oskyddade som skyddade trådlösa nätverk.

Lägg därtill att de flesta Hotell och Tavernor numera har fritt wlan för sina gäster. På lokala internetcaféer kan man annars för en billig penning, läs 1€ i timmen, erhålla access till den medförda laptopen.


Arne

Det låter ju toppen! hoppas att rachoni beach hotell har trådlöst. Betalar man dem då? Är dålig på det här. Att surfa på oskyddade nätverk vet jag hur man gör. hoppas någon har det annars.
mvh camilla

Arne
2010-03-22, 19:02
Har hotellet trådlöst då brukar det alltid ingå i priset.


Arne

inkfish
2010-03-22, 22:57
Skulle vara kul att få mobilt internet till den så man kan kolla lite info och mail och sådant på semestern.


Det är väl inte mobilt bredband du menar? Se upp med det. Jag vet inte hur många artiklar jag läst om folk som hade med mobila bredbandet utomlands, läste tidningar och kollade mail och fick en räkning på 40 lök när de kom hem.

Birger
2010-03-23, 11:09
I Sverige erbjuder ju vissa operatörer "surf-paket" av refill-typ för en dag, vecka resp månad. Prisexempel för en vecka 89 sek. Har man modem så räcker det att köpa till ett SIM-kort för ca 50-lappen.
Givetvis för användning inom Sverige men kanske någon vet om motsvarande upplägg finns i Grekland.

anneli56
2010-03-23, 19:23
All you need is a "prepaid internet card" which you can purchase from kiosks (there are called "periptera" in Greece).

Det finns att köpa, men det är ganska dyrt, 10€ för 25 timmar:eek:
Hotellen jag varit på senaste året, i Kefalonia samt Aten har tagit 2€ timmen.
Nya hotellen här runt om Koroni tar 3€ timmen .