handdator

Visa fullständig version : Lefkas-Ligia


MormorC
2005-03-08, 20:52
Finns det någon som kan ge mig lite tips om Ligia. Är det kanske något om man vill ge sig ut på vandringar eller finns det något bättre? Finns det bra restauranger i Ligia? Vi kan bo på ett ställe som heter Alkyon, är det helt OK?
Vi är ett par i 50+ så vi är inte intresserade av nattlivet. Våra intressen ligger mer åt att upptäcka natur och människor. Vi har möjligher att eventuellt åka hit i början av september.
Tacksam för goda råd.

PO
2005-03-08, 21:38
Hej!

Ligia ligger på östkusten och där är Lefkas jämförelsevis platt, de vackraste vyerna och stränderna finns på västsidan. Ön är ganska stor så ett fordon är nästan nödvändigt, då kan Du också bo var Du vill. Men vill Du ha lugn och ro och vandringsavstånd till pampig natur rekommenderas Agios Nikitas i nordväst, en trivsam by med fin strand och bergen alldeles bakom.

//PO

epiros
2005-03-09, 08:23
Missa för all del inte ett besök i Karia, öns gamla huvudort, belägen i bergen i det inre av ön. Ta en kopp kaffe på det lilla torget i svalkan under trädens skuggor, vägen dit är dessutom mycket vacker. Ett annat förslag är att ta med en pic-nic korg och besöka något av de gamla klostren, också uppe i bergen.

:) epiros

Stefan Assermark
2005-03-09, 10:10
Hej!

Vi bodde på Alkyon i juli 2001. Hotellet är mycket bra. Trevlig personal och fin pool.

Ta gärna del av det jag skrev om hotellet och orten i detta forum. Sök på Alkyon.

Jag kan naturligtvis inte garantera att allt är precis som det var då.



Hälsningar

Stefan:)