Logga in

Visa fullständig version : Vårblommor

Maggan1
2010-03-19, 12:38
Hejsan bye_bye

Imorse när jag hämtade in tidningen blev jag så här glad :D - längs husväggen lyste det gult - krokusarna har vaknat klapp_klap klapp_klapklapp_klap och gör nu sällskap med vintergäcken o snödropparna - härligt !!!

Önskar alla en trevlig helg

//Maggan bye_bye

litentuva
2010-03-19, 13:47
Härligt! Jag blev överlycklig när jag kom hem och hittadeen snödroppe i rabatten! Man blir glad för det lilla och fler knoppar var på väg upp kunde jag se:)

Arne
2010-03-19, 14:37
Vårblommor??

Här i Umeå ligga alltfort snön meterdjup utanför huset. Var nyss ute att skotta bort nattens flingor.
De enda vårblomster som här kunna skönjas, det skulle i så fall vara isrosor....

Arne

Maggan1
2010-03-19, 14:54
.. ja det är ju "några" mil mellan Helsingborg o Umeå men även här nere i Skåne är det fortfarande lite snö kvar här o där, beroende på var man bor någonstans, fast inte en meter :eek: "huva huva" ...men nu slipper ni det när ni snart ska åka iväg till Kreta :) Härligt för er.

Även penséförsäljningen är i gång här nere o uteplantering i krukor med påskliljor börjar synas lite här o var bland husen, I like :)

//Maggan

Marianne
2010-03-19, 15:27
Här är den mesta snön borta, en liten fläck på ½ m2 envisas med att inte vilja smälta bort, men imorgon är nog även den biten borta!_B-anana
Termometern svänger sig upp på 2-siffriga tal, 11-12 grader både igår och idag._B-anana
Och jag har vågat investera i några krukor penséer (och påskliljor), tror de kommer att klara våren, för den har kommit nu!_B-anana
På bilden här syns till och med hur tulpanerna tittar upp ur jorden uppe till höger!_B-anana
Och snart har vi sommartid!_B-anana
http://i45.photobucket.com/albums/f84/Marianne45/Flowers/P1010476.jpg

Yanna
2010-03-19, 15:56
Till och med här uppe i Gävle börjar snödropparna visa sig, det är bara 4cm skott, men ändååå!! :)

Yanna

sjöborren
2010-03-30, 21:39
Det som göms i snö kommer upp i tö!
Igår kikade några julrosor fram - efter att ha legat under den stora snöhögen i snart fyra månader - något tilltufsade men vid liv.
Visst är det fantastiskt! :D

Hälsningar; lilla sjöborren.

camilla34
2010-03-30, 21:59
vilka fina blommor. :-)
Här i avesta har vi rätt så mycket snö kvar. Snöade i söndags igen :mad:
Men i lördags så hittade sonen 4 tussilago :-)