Visa fullständig version : Hur gamla är vi som hänger här? =)
Skulle inte det vara lite kul och veta??
Urgammal, fyller 56 i år :eek:
litentuva
2010-03-14, 18:55
född Juni 75!
hmm....20...:olill-skit me andra ord ;)
litentuva
2010-03-14, 19:17
62 år ung i maj! :D
Självklart!:D, så ska det låta!
Javisst! :D ..och när jag kommer till Kreta i juni så vänder jag på siffrorna! ;)
litentuva
2010-03-14, 19:22
Javisst! :D ..och när jag kommer till Kreta i juni så vänder jag på siffrorna! ;)
det gör du så rätt i, ska bli kul att ses där, i vår rätta miljö!
Ålder är siffror! Ang_elx och inte dumt alls med höga siffror (= pension)
_B-ananaJa det ska bli jättekul att ses...IRL och inte bara URL
Jag är som det mesta i min kyl... Passerat bäst före datum men fortfarande användbar... :D Född i mitten på 50-talet...
Vaddå hänger? Jag är ung och pigg nog att stå upprät utan stöd:) I höst firar jag 45 år med ett dunderkalas i äkta grekisk stil:D Dagarna efter är jag runt 85...
Dagarna efter är jag runt 85...
flabb_flabflabb_flabflabb_flabflabb_flab
Jag är som det mesta i min kyl... Passerat bäst före datum men fortfarande användbar... :D Född i mitten på 50-talet...
flabb_flabflabb_flabflabb_flab
Själv är man tidig sextiotalist. På pappret i alla fall. En man fångad i en pojkes kropp, eller om det var tvärtom...:D
/Netwolf
Och jag är nyss fyllda 47, hemska tanke 3 år till 50.
Fast jag känner mig som 26 så åldern har väl ingen betydelse egentligen.
Monica
Just fyllt 42 år!
Camilla
Charleston
2010-03-15, 09:13
53
Både min man och jag har fyllt 29.......... Att det snart är 20 år sedan spelar väl ingen roll Ang_elx
katerina
2010-03-15, 09:34
Jag ska fylla 42 den 22 juni :) men är lika barnslig som en tonåring :D
Buckskin
2010-03-15, 11:58
35!
_B-ananaklapp_klap_B-anana
Jeg er 56, min mann er 58.:)flabb_flab
Athanasia
2010-03-15, 14:33
52,,ser ut som sjutton:-)
Oj då! Här var det bara ungdomar ser jag. Fyller 64 i augusti. Men känner mig som 34!!!_B-ananaflabb_flab
Åldern är något som står i passet.Ibland när jag leker med barnbarnen då är jag runt 7 år.När jag går ut med hunden och det är sol och medvind då är jag nog runt 25 år.Efter en dag på arbetet då känns min "rätta" ålder 3 år till 60.Usch 57 lät bättre.bye_byeHälsar Irene
42 i juni :) Hahaha fick faktiskt tänka till lite innan jag svarade :DAng_elx
Malin
Hjalta99
2010-03-15, 18:19
Skulle inte det vara lite kul och veta??
57 på det 58:e... klapp_klap Jag är glad så länge jag lever... :D !!!
/Eva
Nyss fyllda 63.. Bra tal att vända på.. :D
Hej på er ungdomar.. bye_bye
Jag är 42, och vill inte vända på siffrorna Ang_elx:D
// Helén
35 i maj, usch va gammal jag känner mig just nu:D
martinifk
2010-03-16, 05:45
Fyller "två decennium" i juni, otäckt steg.. :D
torhildur
2010-03-16, 06:50
57 år....
Till oss "gott mogna",.... så här är det:
Vi blir aldrig gamla,...bara klokare!! klapp_klap
Och jag är 55, och har inga problem med att vända på siffrorna.
sjöborren
2010-03-16, 08:18
Ljusen är snart dyrare än tårtan :eek: :confused: :( :rolleyes: :) :p :D
46 vill inte heller vända på siffrorna.
Lena
karinafp
2010-03-16, 08:57
Ljusen är snart dyrare än tårtan :eek: :confused: :( :rolleyes: :) :p :D
Haha, jag slutade med ljus för många år sedan! ;) Vill ju se litet av själva tårtan också...Ang_elx
Jag blir 46 i sommar.
//Ingela
sjöborren
2010-03-16, 21:46
Karinafp! Har slutat med ljusen ... även jag vill se tårtan
precis som du, den 23 februari. :D
Lilla sjöborren; Grattis i efterskott bye_bye
RonjaKyndel
2010-03-16, 22:13
19 i september :)
36 i sommar... Och Anafi frälst...Sedan 2004.
Jag håller med Karin...lite tårta vill man ju se;) Jag har ju redan skrivit här i en annan tråd att maken bjuder på 60-årsresa till Patmos i höst så det är ju inget att hymla med:D Den dagen blir det inte tårta!
Lissi
ioslinajr
2010-03-17, 11:20
Jag kanske är yngst på hela Kalimera med mina 19 år!
Tänkte svara åt mamma (ioslina) också, men då får jag väl ingen mat på några dagar;)
Charleston
2010-03-17, 12:35
För de hitills 46 inkomna uppgifterna (jag har räknat Peter som 55 och Netwolf som 49) på skribenter (ej respektive) har vi i nuläget följande intressanta statistik vad gäller nålder (hitills uppnådd):
Medel: 44.1
Standarddeviation: 11.3
Median: 43.5
Min: 18
Max 63
25% percentil: 37
75% percentil: 53
Vi verkar komma från en hyfsat normalfördelad population (skevheten är -0.544 och kurtosis är 0.189, p>0.15 för Kolmogorov-Smirnovs test, men p=0.04 för Shapiro-Wilks)
Det symmetriska 95-procentiga konfidensintervall blir följaktligen 40.7-47.5
Är det inte fantastiskt?
/Thomas
balmeach
2010-03-17, 12:51
Pensionär
ciakoohler
2010-03-17, 13:29
Nu höjs medelåldern när jag kommer med mina 66 flabb_flab
Nu höjs den ytterligare, jag är 68:)
sjöborren
2010-03-17, 15:17
Professor kalkyl, förlåt charleston! Nästan så man tror du är statistiker ;)
Hälsningar; en "impad" sjöborre :D
ja, med mina 15 (snart 16) år är det kanske jag som är yngst? men ni vet ju - åldern är bara en siffra (y)
Verkar vara gansk blandat. Och jättebra!! Vi kan tillföra mycket med detta spektar av erfarenheter!! bye_bye
Hör till grupp: pensionärer med mina 64 år Ang_elx ! Och min kropp vet det :D!
Nyss fyllda 45, men i huvet som 25 flabb_flab o kroppen något äldre __D
Hur gamla är vi som hänger här? =) ......Jag tycker faktiskt frågan är något felstyrd....gamla? Vem 17 är gammal här inne?
Yanna - forever young Ang_elx
Monica P
2010-03-22, 18:45
Inte katten tänker jag vända på siffrorna...fyller 68 nästa gång...det LÅTER hemskt mycket redan som det står nu. Inuti är jag något yngre, ska sägas.
Fyller 69 nästa gång,vända på siffrorna är inte att tänka på.Men som någon skrev är det insidan som räknas.
bjorn
Har nyss fyllt 63 men vill ändå inte vända på siffrorna.;)
litentuva
2010-03-22, 19:28
Hur gamla är vi som hänger här? =) ......Jag tycker faktiskt frågan är något felstyrd....gamla? Vem 17 är gammal här inne?
Yanna - forever young Ang_elx
klapp_klap_B-anana
65 år (som fortsätter att arbeta halvtid, en så kallad jätteproppen Orvar):)
//Paittas
65 år (som fortsätter att arbeta halvtid, en så kallad jätteproppen Orvar):)
//Paittas
Är det på pin kiv? flabb_flab
Verkar vara gansk blandat.
Här kommer en blivande femtifyra-öring :)
/Göran
För de hitills 46 inkomna uppgifterna (jag har räknat Peter som 55 och Netwolf som 49) på skribenter (ej respektive) har vi i nuläget följande intressanta statistik vad gäller nålder (hitills uppnådd):
Är det inte fantastiskt?
/Thomas
Tack Thomas för att du väcker gamla minnen till liv om svunna kunskaper. Fantastiskt var ordet_B-anana
Ofattbart att jag tog 10 poäng statistik med MVG en gång i tiden:rolleyes: - kommer inte ihåg mycket av det :o
/Göran
Är det på pin kiv? flabb_flab
Nja, det är nog att jag trivs så förbaskat bra med mitt jobb! Bra chefer och trevliga arbetskamrater också! :):):)
//Paittas
Jag är 43 och mannen 44.
Här kommer en blivande femtifyra-öring :)
niha, dags att lägga korten på bordet om din egen ålder???
/Göran
// Helén
Nja, det är nog att jag trivs så förbaskat bra med mitt jobb! Bra chefer och trevliga arbetskamrater också! :):):)
//Paittas
Vilken tur du har, inte alla förunnat att ha ett jobb man trivs med! :)
Yanna...som jobbat färdigt! ;)
// Helén
Tack Helén - jag missade det totalt :o
/Göran
Jag håller med Karin...lite tårta vill man ju se;) Jag har ju redan skrivit här i en annan tråd att maken bjuder på 60-årsresa till Patmos i höst så det är ju inget att hymla med:D Den dagen blir det inte tårta!
Lissi
Och jag blir lika Ang_elx som Lissie, bara lite före.
bye_byeAbi
Nektaria
2010-03-23, 07:28
"Det viktigaste är inte hur gammal man är
utan hur man är gammal!"
Jag blir 62 i sommar och dessutom självvald pensionär!
Det blir härligt!!!!
_B-anana_B-anana_B-anana
Lena
:p"Det viktigaste är inte hur gammal man är
utan hur man är gammal!"
Jag blir 62 i sommar och dessutom självvald pensionär!
Det blir härligt!!!!
_B-anana_B-anana_B-anana
Lena
klapp_klapklapp_klap:DAng_elx
Dina ord kunde lika gärna varit mina också!!
Yanna - 62 i maj och självvald pensionär 1 juni - ljuva passionstid! :p :D
Charleston
2010-03-24, 13:51
Jag förstår om ni har väntat och suktat, men här kommer då äntligen den uppdaterade sammanställningen:
14 nya åldersuppgifter har inkommit sen sit, alltså 60 totalt, och vi har följande uppdaterade resultat (förra veckans värden inom parentes)
Medel: 46.8 (44.1)
Standarddeviation: 13.5 (11.3)
Median: 46 (43.5) - hälften är alltså över 46 år och hälften är 46 eller under
Min: 15 (18)
Max 68 (63)
25% percentil: 39 (37) - en fjärdedel (25%) är 39 år eller under
75% percentil: 57 (53) - tre fjärdedelar (75%) är 57 år eller under
Det symmetriska 95-procentiga konfidensintervall blir nu 43.3-50.3 (40.7-47.5)
(det 95-procentiga konfidensintervall är, slarvigt uttryckt, ett intervall som med 95% säkerhet anger medelåldern i den totala populationen av Kalimeraskribenter)
(egentligen borde man här korrigera för att vi tidigare har gjort en beräkning på delvis samma material, men så stringenta tycker jag inte vi behöver vara)
Är det inte ännu mer fantastiskt nu?
/Thomas
Nektaria
2010-03-24, 14:04
Jag förstår om ni har väntat och suktat, men här kommer då äntligen den uppdaterade sammanställningen:
14 nya åldersuppgifter har inkommit sen sit, alltså 60 totalt, och vi har följande uppdaterade resultat (förra veckans värden inom parentes)
Medel: 46.8 (44.1)
Standarddeviation: 13.5 (11.3)
Median: 46 (43.5) - hälften är alltså över 46 år och hälften är 46 eller under
Min: 15 (18)
Max 68 (63)
25% percentil: 39 (37) - en fjärdedel (25%) är 39 år eller under
75% percentil: 57 (53) - tre fjärdedelar (75%) är 57 år eller under
Det symmetriska 95-procentiga konfidensintervall blir nu 43.3-50.3 (40.7-47.5)
(det 95-procentiga konfidensintervall är, slarvigt uttryckt, ett intervall som med 95% säkerhet anger medelåldern i den totala populationen av Kalimeraskribenter)
(egentligen borde man här korrigera för att vi tidigare har gjort en beräkning på delvis samma material, men så stringenta tycker jag inte vi behöver vara)
Är det inte ännu mer fantastiskt nu?
/Thomas
Jag är sååå imponerad! Vad du kan!
Har fått lära mig nya ord "percentil" :eek:"konfidensintervall". Härligt!! Man lär så länge man lever!
Thomas jag tror att du slipper bli emotsagd ;). flabb_flabflabb_flabflabb_flab
Lena
Här är en till från 60-talet, jag är 46 år och fick tänka till, som Malin skrev.
Men nog är hjärtat ungt :) även om kroppen börjar kännas lite använd.
Bara man får komma sig ner på semestern så blir kjolen kortare och klackarna högre ;)
Både min man och jag blir lite tonåring igen....
Myssa....
Jeg fyller 61 om et par uker, og har ikke noe "problem" med det :)
- kanskje bortsett i fra at jeg gjerne ville vært et år e l d r e :rolleyes:
-d a kunne jeg fått AFP etter d a g e n s regler, og ikke de ( dårligere) som gjelder fra 2011!
Jeg fyller 61 om et par uker, og har ikke noe "problem" med det :)
- kanskje bortsett i fra at jeg gjerne ville vært et år e l d r e :rolleyes:
-d a kunne jeg fått AFP etter d a g e n s regler, og ikke de ( dårligere) som gjelder fra 2011!
Ja tänk Kari, här är en till som gärna varit äldre;) 65 hade varit bra för då hade jag också varit pensionär!!!
...fast innerst inne om jag tänker efter så är jag rätt nöjd med att "bara" fylla 60;)...då har jag ju förhoppningsvis fler år kvar.
Lissi
...fast innerst inne om jag tänker efter så är jag rätt nöjd med att "bara" fylla 60;)...då har jag ju förhoppningsvis fler år kvar.Lissi
- ja, vi får se det positive i å være "for unge" :D
- ja, vi får se det positive i å være "for unge" :D
Visst, fast alla tycker inte det är ungt...En flicka på det dagis där jag vikarierar sa allvarligt till mig idag på samlingen efter att ha tittat länge på mig: " Lisa du är väldigt gammal va?" "Jo sa jag, jag är gammal. Snart 60 om du vet hur mycket det är. (Hon är 5 år)
"Oj, oj, oj sa hon och tittade ännu mer på mig,"Då dör du alldeles säkert mycket snart" Så la hon huvet på sned och klappade mig på kinden:D:D
Visst är de goa!!
Så jag är nog glad att jag inte är äldre;)
Lissi
Stomatol
2010-03-26, 10:02
44 år i höst! Så jag ändrar nog inte statistiken speciellt mycket, ramlar nästan rakt på medianen :cool:
Strax under medianen och snart 42
" Lisa du är väldigt gammal va?" "Jo sa jag, jag är gammal. Snart 60 om du vet hur mycket det är. (Hon är 5 år)
"Oj, oj, oj sa hon och tittade ännu mer på mig,"Då dör du alldeles säkert mycket snart" Så la hon huvet på sned och klappade mig på kinden:D:D
Visst är de goa!! Så jag är nog glad att jag inte är äldre;) Lissi
:D
Norges eldste mann bor i vår by, han fyller 109 år i august, når han fyller år hedres han med bilde og omtale i lokalavisen :)
Jeg viste yngste barnebarnet, som var på besøk, bildet av han og sa vektig:
"t e n k denne mannen er mye over 100 år"
- hun verdiget han bare et blikk og sa enkelt : "da er'n død" :)
Norges eldste mann bor i vår by, han fyller 109 år i august, når han fyller år hedres han med bilde og omtale i lokalavisen :)
Tänk med det perspektivet har man ju 49 år kvarklapp_klap
Det hinner bli många Tinosresor innan dess!:D
Lissi
Tänk med det perspektivet har man ju 49 år kvarklapp_klap
Det hinner bli många Tinosresor innan dess!:D Lissi
For å ha større sjanse til å oppleve a l l e disse Tinosturene/ å nå
d e n høye alderen, skal du få vite hva
108 åringen s e l v tror har bidratt til å oppnå den høye alderen ;)
"han har aldri tatt noen ettermiddagslur/sovet middag :D
- hans kone derimot gjorde det... og h u n ble bare 7 9 år " ;)
J e g må innrømme at jeg allerede ligger l i t t dårlig an....:rolleyes:
Maria/Micke
2010-03-27, 23:21
Maria/micke 41/49:D
:eek:Jo visst ser man ut som sjutton:p Men den betydelsen kan man ju vrida och vända på som man villAng_elx
Jag känner mig nog så gammal som jag är:) Alltså varje morgon när jag vaknar är jag 98 år gammal. Efter min morgondusch har jag plötsligt blivit 50 år yngre, alltså känner jag mig då som en pigg 48 åring:D Allt som finns framför mig nu kan jag ÄTA, UPPLEVA, osv. När jag nu är en hungrig 48 åring så är jag ju ännu intressant på marknaden! Eller:confused: I min dröm är jag fortfarande inte mer än kanske 30 år och med en jättestor livserfarenhet i bagaget:( och vad händer. Mina nya arbetskamrater som är inhyrda från diverse bolag som hyr ut snabb och stark arbetskraft som kunde vara mina barn eller till och med mina barnbarn, KÖR över mig:eek: inte så att de kan mitt jobb bättre men de är ju så BRA:eek: bara för att de inte är så gammal som JAGsnyft_drop
YeasouUffe_B-anana
Birgitta63
2010-03-28, 14:46
Och jag är nyss fyllda 47, hemska tanke 3 år till 50.
Fast jag känner mig som 26 så åldern har väl ingen betydelse egentligen.
Monica
Tjena Monica !
Bra årgång på oss vet ja. Tänk vi är 47 år du och jag fast ja fyllde i januari . Håller med " känns som 26 så åldern har väl ingen betydelse ) .
En skön ålder med mkt erfarenhet på vägen .Åldern betyder inget det är det som finns som räknas.
Andriotissa
2010-03-29, 20:45
43:)
Annlotta
2010-03-29, 22:16
Åldern är ju bara ett begrepp, som de gamla filosoferna säger, men jag fyller 50 om några veckor. Det stör mig inte så mycket, men när jag inser att mina vänners barn kan vara i 25-årsåldern blir jag störd. Det är ju nästan i den åldern jag känner mig.
Det värsta var nog när jag blev lite intresserad av en yngre man. Det var när det slog mig att han kunde varit min son som jag blev förskräckt.
Fast jag är fortfarande runt trettio i sinnet!
Ann-Charlotte
Visst, fast alla tycker inte det är ungt...En flicka på det dagis där jag vikarierar sa allvarligt till mig idag på samlingen efter att ha tittat länge på mig: " Lisa du är väldigt gammal va?" "Jo sa jag, jag är gammal. Snart 60 om du vet hur mycket det är. (Hon är 5 år)
Visst är de goa!!
Så jag är nog glad att jag inte är äldre;)
Lissi
Ja du Lissi.....så länge man slipper frågan om man har levt under dinosauriernas tid så ska man vara glad!! Det har hänt på min skola! Charmigt, eller hur:rolleyes:...
70 till hösten, men still going strong.
Bengtflabb_flabflabb_flabflabb_flabbye_bye
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.