handdator

Visa fullständig version : Längtan


Filakia
2005-10-28, 11:05
Idag längtar jag ihjäl mig. Drömmen om att jag någon gång i framtiden kanske kan omges av det grekiska språket, folket och miljön tröstar lite men... vad gör DU när längtan blir för stark? snyft_drop

il
2005-10-28, 12:40
Då gör jag som jag gjort idag.
Jag har ringt ner till mina vänner, önskat χρόνια πολλά på Όχι-dagen. Sedan ska jag sätta på lite grekisk musik och även titta på min grekiska TV-kanal.

Barndopet som är i övermorgon kan jag bara följa i tankarna men jag ska gå in på min nedräknare.
Det är bara :) 65 dagar, 19 timmar, 57 minuter, 56 sekunder... kvar tills jag åker. Då blir jag glad.
_B-anana

Nora
2005-10-28, 12:41
Idag längtar jag ihjäl mig. Drömmen om att jag någon gång i framtiden kanske kan omges av det grekiska språket, folket och miljön tröstar lite men... vad gör DU när längtan blir för stark? snyft_drop

Når jeg lengter (det gjør jeg hele tida, men noen ganger mer enn andre), så finner jeg fram alle bildene, lager gresk mat, tar en ouzo, setter på litt gresk musikk.. Ser litt på greske sider på nettet. OG-ikke minst: GÅR INN PÅ KALIMERA! For en lykke at Kalimera finnes!!!klapp_klapklapp_klapklapp_klap Det er medisin for en hardt angrepet Karpathos-fan...