handdator

Visa fullständig version : Hotel Senia i Naoussa


Pyttan
2010-03-10, 22:18
Hej!
Jag funderar på att boka hotel Senia i Naoussa för mig och min gamla mamma i maj månad. Det är ju många som rekommenderar Senia.
Frågor:
1. Ligger det högt upp? Hur många trappsteg ungefär? Eller är det en backe? Hur brant?
2. Är Naoussa nästan för lugnt 8-14 maj?
3. Går det badbåtar till Kolombitris då eller kan man åka buss dit?

Tacksam för svar!:)

Kalimera
2010-03-12, 09:33
Ligger det högt upp? Hur många trappsteg ungefär? Eller är det en backe? Hur brant?Det ligger högt upp. Det går trappor upp, (många trappor) och man kan gå vi vägen, eller via gränder upp. Brant är det hur som helst.

Går det badbåtar till Kolombitris då eller kan man åka buss dit?Det går badbåtar till Kolymbithres.

Pyttan
2010-03-12, 16:44
Tack för snabbt svar!
Hm det betyder att Senia nog inte är så bra val. Vet du om något annat hotell som ligger centralt i byn fast på platt mark? Jag känner bara till området vid den andra stranden ( någonting på A) där Contaratos och Kalypso ligger. Men då minns jag att man gick brant uppför när man skulle hem från byn. Om man bor vid Piperistranden och ska gå in till Naoussa måste man då gå uppför eller kan man gå längs vattnet?

Det blev alltså inte Mykonos för väntetiden på Atens flygplats blev för lång för mamma. Paros hade de bästa flygtiderna för våra flyg till Sverige.

Kanske är det bättre att bo i Parikia? Men Naoussa är ju mysigare.
Det här var svårt, det är kanon att man kan fråga i forumet!!:)

miss piggy
2010-03-16, 21:45
Hej!
Vi åker till Naoussa 9 maj. Vi har bokat lägenhet på Manis Inn. Vet dock inte om det är nivåskillnader till stan, men platsen ser jättetrevlig ut!

Kalimera
2010-03-17, 08:36
Om man bor vid Piperistranden och ska gå in till Naoussa måste man då gå uppför eller kan man gå längs vattnet?Du måste upp på vägen för att komma till "stan", men det är inte långt, däremot är vägen ganska trafikerad.

Kanske är det bättre att bo i Parikia? Men Naoussa är ju mysigare.Naoussa är mycket mysigare, framför allt på kvällarna.

BOKA
2010-03-18, 13:36
Vi bodde på Senia förra året i september,mycket trevligt boende och vänlig personal. Men det är klart många trappor och backar var det.
bye_bye

Pyttan
2010-03-18, 13:51
Tack för alla svar!
Jag tror helt enkelt att jag får ta en taxi med min mamma till Naoussa, placera henne på ett fik och gå runt till hotellen som ligger på platt mark.
Finns det inget ledigt lämpligt rum kan vi ta taxi tillbaka till Parikia, där vet jag att det finns massvis med hotell längs stranden.
Vi åker ju i maj så det borde finnas mängder med lediga rum. :)
Hälsar Pyttan

ciakoohler
2010-03-18, 14:08
Det går buss också om hon klarar det.

Janérik
2010-03-20, 08:45
Tack för alla svar!
Jag tror helt enkelt att jag får ta en taxi med min mamma till Naoussa, placera henne på ett fik och gå runt till hotellen som ligger på platt mark.
Finns det inget ledigt lämpligt rum kan vi ta taxi tillbaka till Parikia, där vet jag att det finns massvis med hotell längs stranden.
Vi åker ju i maj så det borde finnas mängder med lediga rum. :)
Hälsar Pyttan

Det finns ingen anledning att lägga pengar på en taxi för den åkningen.
Då båten kommer till Parikia står det en massa rumsraggare och möter. Gör klart för dem att du vill ha ett boende nära hamnen och utan stora nivåskillnader så får du säkert ett bra alternativ. Sedan säger du att du inte vill bestämma dej före du sett boendet, då får du åka med till Naoussa och studera det på ort och ställe. Om inte boendet uppfyller kraven är det bara att säga det och så går ni vidare och söker något annat. Jag har aldrig varit med om att de blir missnöjda om man gör så men se till så att du säger till dem innan ni åker från Parikia.

Mvh Janérik

Pyttan
2010-03-21, 16:06
Tack för alla tips!

Vi kommer med inrikesflyg så det var därför vi skulle ta taxi. :)

Men nu har jag faktiskt äntligen bokat hotell i Naoussa för oss.
Så min mammas (87år) resa blir så här:
Hotell på Arlanda mellan Terminal 4 o 5
Tidigt morgonflyg till Aten (SAS)
Eftermiddagsflyg till Paros
Hotel Atlantis 6 nätter i Naoussa
Flyg till Aten på kvällen
Hotel Sofitel på Atens flygplats
Förmiddagsflyg till Arlanda
Bil hem till henne.

Skräddarsytt för att hon ska orka med att få en underbar vecka i majsolen!
Tusen tack igen för alla tips!bye_bye