handdator

Visa fullständig version : Schinoussa med tonåringar?


Aina
2010-03-08, 22:26
Under vår öluff tre veckor i juni-juli har vi tänkt åka till Naxos, Amorgos, Schinoussa och Paros. Med oss har vi två barn i nedre tonåren. Hur lång tid tror ni de står ut på lilla ön Schinoussa?
Svar önskas i timmar eller dygn. :D

funderar Aina

Ingrid Ny
2010-03-08, 23:52
HEJ
Beror ju på tonåringarna... Gillar dom fina bad så kan man nog stå ut några dagar och om man lägger in Schinoussa i mitten och avslutar med en "häftigare" ö så tror jag det är OK.
Som åker till Schinoussa i mitten på juli.
//Ingrid

gunnar
2010-03-09, 14:07
Ja, som sagt. Det beror nog på tonåringarna. Mina tonåringar tyckte det var rena döden när vi var där. Det är nog den enda ön vi varit på som de absolut inte vill tillbaka till. Vi fick ta skopan nästa dag därifrån. Däremot åker jag jättegärna dit utan ungdomarna några dagar. Den charmigaste av småcykladerna tycker jag.

Aina
2010-03-09, 14:27
Och då kommer jag att citera en kompis:
"Det är bara nyttigt att ha lite tråkigt ibland!" ;)

Dottern läser i mängder. Sonen går gärna promenader och det är ju 2 km till stranden om jag fattat rätt. :) Bara det finns tillgång till glass och läsk, tror jag han överlever.

Våra tonåringar kommer att ha fyllt 14 i sommar, så det finns inte krav på discon och röj ännu. Några dagar på Schinoussa, så kommer exempelvis Paros att framstå som rena metropolen efteråt.

tror Aina som tackar för era svar

Ingrid Ny
2010-03-09, 21:46
En annan liten ö fast med mera folk och ändå tryggt för familjen är ju Antiparos. Där brukar både stora små och mellanfolk trivas...
//Ingrid

mbatman
2010-03-13, 02:39
Hej!
Jag är 16 år och var på koufonissi 2006 och 2008 och det blev min favorit ö direkt! Det gjorde inget att det är en mycket liten ö med liten bofolkningsmängd. Vi avslutade med Naxos, en ö med lite mer fart och fläkt i. Enligt mig är det bara bra med lite variation av öar så man får en blandning av strandlivet med en bok i handen och shopping och sevärdheter.

Aina
2010-03-13, 14:07
Vad kul! Ska bli spännande att se vad våra tonåringar tycker. En fördel med att öluffa är ju just möjligheten till variation!
Aina

Disa
2010-04-17, 21:50
Hej
Jag är själv tonåring, och ser såklart framemot Schinoussa i år igen. Jag tror att det är en utmärkt idé att ta med tonåringar, eftersom att ön är väldigt mysig och passar i dom flesta åldrar. Har dom varann blir det nog bra! Ha det så roligt. //Disa