handdator

Visa fullständig version : Lassi bra resemål?

JohanP
2010-03-07, 15:42
Hej :)
Funderar på att åka till Lassi i Kefalonia. Någon som varit där och vill dela med sig av sina synpunkter på Lassi som ort? Fördelar / Nackdelar? klapp_klap
Genuint grekiskt? Några sevärdheter? Något nattliv att tala om när man önskar det, eller kan det finnas i Argostoli? _B-anana
Tacksam för svar! flabb_flab

C@nny
2010-03-07, 19:05
Hej!
Jag har bott i Lassi ett antal ggr. Det finns inga direkta sevärdheter i avseende på kulturella ting. Nattlivet är oxå begränsat, det finns någon musikbar i centrum mm. Genuint grekiskt? Ja, det beror ju på vad som menas, men det finns ju några bra restauranger och stränderna är mycket bra :). Lassi saknar dock ett naturligt centrum el kärna.
Den stora fördelen som jag ser det är ju att byn är en utmärkt bas för utfärder runt ön. Och när man inte vill fara runt så har man några av öns bättre stränder att vara på. På gångavstånd ligger Argostoli där det känns mer "genuint" och där det finns ett större utbud av restauranger, en fin gågata mm....
Jag kommer sannolikt även fortsättningsvis att välja Lassi vid resor till Kefalonia.
Hälsar
C@nny

JohanP
2010-03-07, 20:32
Låter intressant :)
Tack för svaretklapp_klap
Mvh, Johan

Desirée
2010-03-23, 22:41
Låter toppen, har bokat in Lassi i juni:).
Du skriver att du varit runt på ön, har du hyrt bil då?
Funderar på att hyra hela veckan.
Är det smartast att göra det i förväg eller ska man hyra på plats?

C@nny
2010-03-24, 08:20

Hej!
Ja, jag har varit runt på ön många gånger :)...och hyr bil varje gång för ändamålet.
Jag har alltid hyrt bil på plats och det har fungerat utmärkt!
Hälsningar
C@nny

Panakakis
2010-03-24, 12:05

Min erfarenhet från Kefalonia är att på 1990 talet hyrde jag alltid bil på plats i Argostoli men när jag blev mer van vid internet så söker jag fram det bästa allternativet och bokar på nätet. Det har jag gjort de senaste 10 åren och vid jämförelse med att boka på plats så har jag ett pris som är ca. 5 - 10 euro lägre per dag. Dessutom beställer jag bilen från flygplatsen och även lämnar den där vilket medför att man också sliper transferkostnader. Jag har inte haft något problem med någon av de olika uthyrarna som jag anlitat. Att tänka på vid valet av bil är att inte välja en med för liten motor då det finns rätt branta höjder att ta sig över och då är det bra med lite hästkrafter. Jag har kör drykt 2000 mil på Kefalonia under åren.
PANAKAKIS:)