handdator

Visa fullständig version : Rouda beach, Poros beach eller Mikros Gialos?


bessoni
2010-03-06, 11:53
Kan någon reda ut villken strand som är vilken eller är dessa tre samma strand? Poros beach, Mikros Gialos och Rouda beach? Vet någon om det går buss mellan Nidri och Poros eller Sivota?
Har varit på Kreta, Rethymnon och på Rhodos, Rhodos stad. Finns deet någon som kan göra en jämförelse med dessa två orter och Nidri på Lefkas? bye_bye:D

Kalimera
2010-03-10, 15:15
Poros beach, Mikros Gialos och Rouda beach?Mikros Gialos känner jag inte till, men Poros och Rouda beach är samma strand.

Har varit på Kreta, Rethymnon och på Rhodos, Rhodos stad. Finns deet någon som kan göra en jämförelse med dessa två orter och Nidri på Lefkas?Rethymnon och Rhodos stad är mycket, mycket större än Nidri. Nidri är en liten by i jämförelse.

Katta
2010-03-10, 20:21
Kan någon reda ut villken strand som är vilken eller är dessa tre samma strand? Poros beach, Mikros Gialos och Rouda beach?

Det är olika namn på samma strand! :)

/Katta

Stomatol
2010-03-13, 18:21
Efter lite letande så hittade jag den här bilden från Poros. Kanske inte säger så mycket om stranden, eftersom motivet inte var ämnat att vara stranden som synes :rolleyes:. Men man får en uppfattning om hur stranden ser ut iaf.
http://i932.photobucket.com/albums/ad166/larsols/Blandat/JUNIoJULI027.jpg

bessoni
2010-03-15, 09:23
Vilken fin bild! Ser ut som en jättefin strand! Mycke gullig unge också:)

bessoni
2010-03-15, 10:22
Är det någon som vet hur öppettiderna är i affärerna på flygplatsen i Preveza? Vi kommer att åka hem från Lefkas (i maj) kl. 22.30 och ville veta om man har möjlighet att gå i affärer medan man inväntar flyget?:rolleyes:

Stomatol
2010-03-15, 13:46
Jag har varit på Preveza många ggr men jag kan inte komma ihåg några exakta tider, men det senaste vi kommit hem till Sverige har varit mitt i natten. Taxfreeshopen har allltid varit öppen. Preveza är en militär flygplats, och är mycket liten, så det blir tyvärr singularis på antalet affärer. Och den är inte stor :).
Ett tips när ni åker hem och ska checka in, välj inte kön där det står en tjej med dreadlocks ;).

Kalimera
2010-03-16, 13:11
Vilken fin bild! Ser ut som en jättefin strand! Mycke gullig unge också:)Här kommer ännu en bild från samma strand:


http://www.kalimera.se/bilder/veckans/strand/lefkas_poros.jpg