Logga in

Visa fullständig version : Blue Sky och värme

Flip
2010-02-24, 20:30
Hej!
vi ska boka en resa till Naxos nu snart! jag har aldrig varit i Grekland tidigare så det ska bli tiptop! någon som har bott på hotellet Blue Sky (med Apollo-resebyrån), är det ok? (vi vill inte hänga på hotellet så inte så höga krav, bara att sussa sött)
hur varmt är det på Naxos i mitten av juli?? jag förgås typ om det är 35-40 grader... är det det? 25-30 e lagom, inte så mkt mer!
tröttnar man efter två veckor eller är det underbart? tror det blir två veckor men inte helt bestämt oss... (är det 40 kommer jag dö) men jag ser såå fram emot att se havet, ligga på stranden, äta god mat, hyra moppe, läsa böcker och slappa med min darling!! hej /Flip

Kalimera
2010-02-25, 08:18
hur varmt är det på Naxos i mitten av juli?? jag förgås typ om det är 35-40 grader... är det det? 25-30 e lagom, inte så mkt mer!Det går inte att säga hur vädret kommer att bli, det kan vara varmt som tusan, det kan lika gärna vara 25-30 gr. I juni 2007 var det drygt 40 grader i stora delar av Grekland. Men, som sagt, hur det blir i sommar vet ingen.

tröttnar man efter två veckor eller är det underbart?Jag kan var längre än så på Naxos utan att tröttna. :)

MickeO
2010-02-25, 10:31
Blue Sky är helt ok, ligger rätt så lugnt, nära stranden och nära till bussar.Ni kommer att få det jättebra på Naxos,jag är lite avundsjuk det kommer inte bli något Naxos för oss i år.../Micke

NaxosLotta
2010-02-26, 14:41
Hej Flip
Tack vare Meltemin, den nordan vind som nästan alltid blåser på Naxos på sommaren så känns inte värmen av lika mycket. Temperaturen ligger runt 30 grader på sommaren men det känns nästan aldrig för varmt så länge det blåser. Har ni otur så är det vindstilla och då känns det varmt, men sådana värmeböljor har vi bara haft i juni de senaste tre-fyra åren.

Två veckor på Naxos räcker aldrig! ;) Ni kommer önska att ni bokat tre!!! Jag lovar att ni inte kommer tröttna och det finns mycket utflykter att boka om man tröttnar på att ligga på stranden och läsa böcker....

Vi ses i sommar!
Lotta

Flip
2010-03-01, 19:52
hej! tack för svar!..
17.800 för två stycken på blue sky (inte så bra hotell anar jag) i två veckor.. e inte det mycket?
borde vi öluffa istället? fast det vore så skönt att bara ha det klart och kunna åka ner, iii! jag tycker det e svårt att bestämma mig!! något tips på hur jag ska bestämma mig? hah, sommarlängt.

Flip
2010-03-01, 19:56
vet ni hur Thomais i Naxos är?
kan man göra dags/tvådagsutflykt till amorgos eller paros från naxos? hej igen!

Katitzi
2010-03-01, 19:59
Naxos är en av de dyrare öarna att åka charter till. Jämför med andra öar ,så kan ni säkert hitta något som är billigare. Men som regel är det billigast att boka meddetsamma resorna kommer ut redan på hösten eller också vänta och se om det blir några restresor. Fast det vet man ju aldrig och då får man ju ta de öar som eventuellt finns kvar.

Katitzi:)

Flip
2010-03-01, 20:21
ja okej! Det vore så skönt att ha det klart! är rädd att vi stannar på gotland+skåne+skärgården i sommar om vi inte bokar nuuu, dem ställena är ju underbara också men vill återse medelhavet NU!
men om man bor på blue sky/det andra lägenhetshotellet är det rånära att gå ner till stranden då, superskön tillvaro med mera? även om inte hotellet är tiptop så verkar ju NAXOS vara det! 4500 för en vecka är kanske inte så farligt. oj, brukar inte vara så här velig som person! så jag tror det e bäst att boka ha. trevligt med ett forum som detta att skriva av sig på. vi diskuterar soooommar på jobbet varje dag... men njuter av snön också! god kväll!

coanma
2010-03-03, 22:22
Vi har kjente som bodde på Blue Sky siste sommer og likte seg kjempegodt. De anbefalte bostedet. Enkelt, men veldig greit og vennlige folk som hadde hotellet. Beliggenheten er også bra :)

nickelena
2010-03-04, 21:44
Hej.
Vi bodde på Blue Sky maj -09. Enkelt, men precis som vi ville ha det. Nära till stranden var det, tyvärr blåste det som attan. Andra veckan åkte vi med Express Skopelitis till Koufonissi och stannade där några nätter. Vi tog med oss valda delar av packningen, resten var ju kvar i "vår" lägenhet på Blue Sky. Sonen tyckte vi hade "semester på semestern". Verkligen guldkant på tillvaron. Lycka till!
Lena