Logga in

Visa fullständig version : 45-50 grader varmare?

Aina
2010-02-24, 18:41
Visst är det svårt att tänka sig just nu att man kommer att klaga på att det är för varmt när termometern närmar sig 40 grader?

"Jag kommer bara att klaga på att ni klagar!" lovar maken. __D

Jag tycker faktiskt om vinter, men den har ju sina sidor... För säkerhets skull har jag tagit sjutåget de senaste mornarna för att säkert hinna till jobbet 8.30. Om det finns magsjukebaciller eller andra baciller i omlopp, så är det ypperligt tillfälle att bli smittad. Man kommer verkligen i närkontakt med sina medresenärer...

Ena katten har varit innekatt i två månader! Den andra går ut en kort sväng varje dag, men vissa dagar stannar den tuffingen också inne.

Demonstrationer som urartade idag i Grekland hörde jag.

Var tvungen att logga in så jag inte glömmer mitt lösenord. Grekland känns avlägset just nu...

Netwolf
2010-02-24, 18:54
När jag gjorde repmånad under smällkall vinter och kruttempen i granaten var -38 grader (kruttempen är alltid ca 5 grader varmare). Den gången lovade jag mig själv att aldrig klaga på att det är för varmt. Ett löfte som har hållits sen dess!

/Netwolf

litentuva
2010-02-24, 19:15
Mina vänner på Kreta brukar undra hur kallt det egentligen är i Stockhom på vintern. Hittills har jag svarat att det pendlar mellan frysboxen med glass och kylen på 8+, Hur jag ska förklara -24, snöstorm, kaos i trafiken och meterhöga snödrivor får bli med hjälp av fotografier som medtages till sommaren, dock tror jag att det enda de kan förstå är trafikkaoset... ;)

Peter
2010-02-24, 21:31
Visst är det svårt att tänka sig just nu att man kommer att klaga på att det är för varmt när termometern närmar sig 40 grader?

Det kallaste jag varit med om ute är -38,7 gr i Kittillä, nära Levi i norra Finland. För några år sedan. Och det var norrsken! En märklig upplevelse för någon som är född och uppvuxen söder om 08 och dessutom sedan länge bor i Skåne...

Det varmaste jag upplevt var i Athen -84 eller-85 när det var värmebölja och det var + 42.... Det var inte så kul... snyft_drop Men det är en skillnad på 80 grader...

Idag väljar jag nog hellre kylan och undviker den värmen! Det är därför jag alltid åker tidig vår eller sen höst till Grekland numera... :D

Men kylan och snön som drabbat Skåne i år är jag heller inte speciellt förtjust i! Jag sade igår upp avtalet med Moder Natur och strejkar tillsammans med Grekerna idag.... __D