handdator

Visa fullständig version : Boende på Koufonissi...


jo.ni
2010-02-23, 20:59
Hej på er alla! Hade tänkt att åka till bla Koufonissi i sommar, dock i juli/aug, undrar därför om man behöver boka boende i förväg då? Kanske någon har något förslag på ett hyfsat boende till ett bra pris?

En annan fråga som vi funderar över är om man behöver boka biljett hemifrån till färjan från pireus till första ön, eller finns det gott om plats på båtarna så man kan köpa i hamnen istället?

mvh jo.ni

nickelena
2010-02-24, 19:16
Hej.
Vi var på Koufonissi i maj -09. Hade innan dess köpt e-guide om Småkykladerna. I den tipsades om boende. Vi ringde Sofia Soultania, och fick hyra ett rum med fantastisk havsutsikt. (Enda nackdelen var att det fanns ingen kokvrå, endast kylskåp och en pytteliten gasolbrännare t tevatten). Men egen toa och dusch på rummet. OCH en underbar hyresvärdinna! Rekommenderas varmt!
Ha en trevlig resa!
/Lena

ioslinajr
2010-02-24, 19:32
Posidonio (Poseidon, Posidonion, lite olika stavningar ibland) heter ett hotell på Koufonissi som jag bodde på 2006. Standarden var jättebra, väldigt fräscha rum till bra pris. Ägaren heter Kristoferos och är jättetrevlig. Hotellet ligger precis vid vattnet och man har jättefin utsikt över havet. Det är väldigt nära in till byn och man har också nära till stigarna som går till de fina stränderna.

När man kliver av färjan ligger Posidonio till höger, förbi hamnstranden.


Angående färjorna tror jag inte att det är några problem att få plats, men vill ni vara säkra, så boka i förväg!

jo.ni
2010-02-24, 21:35
Tack för era tips! Låter fint!
Får man fråga vad ni fick betala för rummen?
mvh

ioslinajr
2010-02-26, 10:26
25€ per natt i ett tvåmansrum på Poseidoni 2006 och det kan väl inte ha förändrats så mycket! Väldigt fräscha rum och de såg ut att vara helt nyrenoverade när vi var där då! Utsikten är slående från balkongerna på kvällen._B-anana

Kalimera
2010-02-26, 14:42
Jag skulle boka om jag åkte i slutet av juli/början av augusti. Visserligen har det byggts många pensionat på Koufonissi under senare år, men jag skulle inte chansat den tiden.

När det gäller båtar och förbokning av biljetter beror det på vilken som är er första ö, och vilken dag ni åker.

jo.ni
2010-02-26, 20:12
Hej! Jätte tacksam för era svar!!!
Angående första båtturen så hade vi tänkt att ta Blue Star Ferries till Paros mån 19/7 kl 17.30, tror ni det blir några problem om man inte förbokar biljett då?
Finns det något sida på internet där jag kan boka boende på Koufounissi??
mvh jo.ni

Ioslina
2010-02-26, 20:27
Email address posidonion@greekhotel.com (posidonion@greekhotel.com?cc=formmail@internetpresentations.gr&subject=Posidonion Hotel - Enquiry through GreekHotel.com - Greekislands.com)
Telephone number +30 22850 71675
Fax number +30 22850 71898
kolla på greekhotel.com

så kan du läsa mer!
lycka till!

nickelena
2010-03-01, 18:55
Hej igen.
Vi betalade 35 euro/natt, (hos Sofia som jag nämnde tidigare). Två vuxna och en femåring. Lycka till!