handdator

Visa fullständig version : pappa+greklandssemester


frank
2005-10-25, 19:28
Hej jag är lite orolig för att det inte blir någon greksemester nästa år. Ska nämligen bli pappa till våren_B-anana men jag undrar om man kan ta med den lille ner till värmen .Vore tacksam om tips o råd.Vill ju så gärna nersnyft_drop

lenada
2005-10-25, 20:14
Självklart kan du det! Grekland är ju fullt av spädbarn!
Dessutom är grekerna så glada i barn, det är då min erfarenhet. Vi reste dit även när våra flickor var bäbisar, lite stök med välling och gröt i termosar om vi ville ner till stranden, men det är ju samma stök även om man somrar hemma i sverige. Barnvagnen stod perfekt under ett parasoll på stranden, och istället för havsbad blev det "tvättställsbad" för den lilla.
Att resa med små barn är precis så besvärligt man själv gör det till, enligt mig.
Ha en trevlig resa med den lille/lilla!
/ Lenada

epiros
2005-10-25, 20:38
Hej jag är lite orolig för att det inte blir någon greksemester nästa år. Ska nämligen bli pappa till våren_B-anana men jag undrar om man kan ta med den lille ner till värmen .Vore tacksam om tips o råd.Vill ju så gärna nersnyft_drop

Vad behöver en några månader gammal människa mest ?
En resa till grekland tror jag inte står på prioriteringslistan om den lilla valpen kunde formulera sin egen vilja.

Det hinner ni nog med när han/hon vuxit till sig o ni tillsammans kan glädja er åt upplevelsen.

Så mitt råd är; ta det lognt o stanna hemmavid o njut av miraklet i det lilla.
Det slår t.o.m en Greklands-semester :)

bye_bye Tommy

Elisabet
2005-10-25, 20:42
Så mitt råd är; ta det lognt o stanna hemmavid o njut av miraklet i det lilla. Det slår t.o.m en Greklands-semester :)Ja så skulle jag också ha gjort - och gjorde. Fast vi är ju alla olika och det är ju inte så ovanligt att familjer med små barn reser till Grekland, så nog funkar det.
Men som sagt, för mig skulle det bara vara ett slöseri med tid och framför allt pengar.

xristina
2005-10-25, 21:09
Om dere reiser i september, tror jeg ikke det er noe problem. Det er nesten enklere å ha med en liten baby enn en 2 åring som skal høyt og lavt. Barnet sover i vogna på kvelden, når dere er ute og spiser middag. Og overalt er grekerne hjelpsomme og interesserte.

Har ikke barn selv, men har reist med en 8 mnd liten baby - og det var overhode ikke noe problem. Har også møtt mange med småbarn på tur - og de har kost seg masse. Minste barnet jeg har sett på tur var 2 uker - men det synes jeg var altfor tidlig!!!

Eva L
2005-10-25, 21:30
Hej jag är lite orolig för att det inte blir någon greksemester nästa år. Ska nämligen bli pappa till våren_B-anana men jag undrar om man kan ta med den lille ner till värmen .Vore tacksam om tips o råd.Vill ju så gärna nersnyft_drop

Jag skulle inte resa med en baby under 6 månaders ålder i varje fall, knappast lite senare heller. Jag tror att ni sen barnet fötts lätt kan avgöra om en resa är lämplig för just er familj. Jag har träffat familjer som rest till Asien med riktigt små barn och det har fungerat bra. Om mamman ammar är ju maten ordentligt förpackad. Små barn gillar ofta inte att flyga och får lätt problem med öronen vid start och landning. Vår svenska sommarvärme lämpar sig ju också bättre för små bebisar.

Eva

Themis
2005-10-25, 22:41
Klart ni kan åka med bebis! (..passa på så länge det är gratis..)
Åker ni på sensommaren när den värsta hettan har lagt sig så har ni ju dessutom hunnit lära er hur krypet fungerar, det vore kanske inte så roligt att hamna långt hemifrån med ett kolikbarn..

Det är möjligt att bebisen inte önskar sig en greklandsresa, men jag tror inte han/hon har ett dugg emot det heller, särskilt inte om den gör mamma o pappa på bra humör...
Det är smidigare att ha med en spädis än en 2-3-åring. :rolleyes:

Eirini
2005-10-26, 09:42
Om bebisen kommer att fodas pa varen sa finns Grekland kvar aven pa hosten. Just nu nar det ar host i Sverige (kanske sno ?)ar det varmt och skont har i Grekland. Fordelen med att vara har pa hosten ar manga. Tex svala natter och varma dagar. Fortfarande varmt i havet! Inte sa dyrt som pa sommaren. Latt att hitta boende. Ni kanske kan stanna lange och ta ut foraldraledigheten i Grekland?