handdator

Visa fullständig version : Trådlöst Internet


olaj
2010-02-21, 20:07
Hej
Någon som vet om det finns WLAN/WIFI i Parga stad?

// Ola J

Lovis
2010-02-21, 21:37
Vad jag vet så finns det bara privata nätverk i Parga (dock inte 100 % säker). Men det var inga som helst problem att koppla upp sig i staden för det finns många öppna trådlösa nätverk vid caféer, rest osv flabb_flab

Netwolf
2010-02-21, 22:46
Det är nog inga som helst problem. I somras, så drällde det av öppna nätverk i Grekland och finnes det ej öppna, så har månag caféer o pubar krypterade WLAN. Lösen får man genom att förtära ngt.

/Netwolf

JohnS
2010-02-21, 22:58
Noe av det beste med å ha ferie, er at man kan la PC'en feriere på egen hånd hjemme og være langt fra all internett-tilknytning. Ett eller max to besøk på en Internett-kafe i løpet av to uker er mer enn nok.. flabb_flab Jeg var to uker i Parga i høst, men har ingen aning om mulighet for internet.


Så tilknytning til nett har bare teoretisk interesse, jeg har ikke en gang forsøkt om min iPhone får kontakt med noe nettverk. Like godt å ikke vite, når jeg er i Hellas, får verden hjemme gå sin egen skjeve gang uten at jeg bekymrer meg.. :rolleyes: Jeg kjøper ikke engang norske aviser, det er mer enn nok å se på en og annen forside i et stativ.

Mobiltlf. slås på en kort periode de fleste dager, og man kan selv velge hvor mange av anropene man vil svare på, og det er som regel ikke mange!!

ricky
2010-02-25, 21:12
:confused: Jag måste ha en hiskelig otur?

Det talas så förbaskat mycket om "öppna" nät.

Jag hittar också trådlösa nät i pati o minut när jag reser. Dock så är dom nästan alltid krypterade. T.o.m. på barer o caféer så är de krypterade. Köper man något så knappar kyparen in lösen så man kan surfa.

Passar på att lägga en varning för Thymis home på Skiathos. När vi bodde där i somras så skulle hotellet ha " free internet area" Den ökända snåla tanten som äger hotellet tog "bara" 10€ i timmen för internet.

Jag fick därför snålsurfa ute på barer o dyl. Alla hade då krypterade nät, men alla tillät gratis surf till kunderna.

En eloge till Ving som gav mig 1000:- i kompensation som plåster på sårenklapp_klap

Netwolf
2010-02-25, 21:52
På många cafeer och baraer har de ställets telefonnummer som kod. Värt att testa. Sen är det ju inte så himla svårt att knäcka ett krypterat lösenord, men det är ju en annan historia.

/Netwolf

Lovis
2010-02-26, 05:54
Hej igen!

Visst fanns det även krypterade nät i Parga, men de jag syftade på var inte krypterade, annars hade jag inte nämnt det... Ang_elx

lars
2010-02-26, 09:03
JohnS,
Jag är helt enig med dig om att semester och ledighet även betyder pc, it, mobil och tidningsledighet (ja möjligtvis en grekisk tidning ibland) i så stor utsträckning som möjligt.
Direktkontakten ansikte mot ansikte, kind mot kind, öga mot öga, hand i hand slår allt det andra.
lars
Kriti stin kardia mou