Visa fullständig version : Dagar att fira
Hej, visste ni att idag är det Internationella dagen för modersmål. Det ska vi fira!
Kalimera
2010-02-22, 09:23
Hej, visste ni att idag är det Internationella dagen för modersmål. Det ska vi fira!Hade jag fått veta det igår skulle jag ha firat rejält. :)
sjöborren
2010-02-23, 09:09
Gissa vem som fyller år dagen efter den internationella dagen för modersmål ... som tänkt njuta av löjromstoast och champagne till lunch men nu sitter med ett glas - förvisso bubbel - Alvedon framför sig. :eek:
Av alla årets dagar har jag lyckats pricka in halsont just idag, dessutom tappat rösten.
Jag vet att det är en vanlig bonnförkylning men den kunde väl valt en annan dag, inte när jag väntar 20-30 vänner - på mat - till kvällen.
Hälsningar från en mycket tyst liten sjöborre.
sjöborren
2010-02-23, 09:10
Ursäkta! Två dagar efter var det. :o
karinafp
2010-02-23, 11:03
Hej, visste ni att idag är det Internationella dagen för modersmål. Det ska vi fira!
När den infaller en dag då jag undervisar i musik, brukar jag säga till eleverna att NU ska de få lära sig en sång på MITT modersmål! Ang_elx
... och så klämmer vi i med Köppäbävisan...flabb_flab
Karin
kulla som flyttade söderut för att slippa snön, jo pyttsan!
Karin
kulla som flyttade söderut för att slippa snön, jo pyttsan!
..men Dalarna -Stockholm är väl inte precis värsta flytten söderut av DEN anledningen;)
Lissi
karinafp
2010-02-23, 13:00
..men Dalarna -Stockholm är väl inte precis värsta flytten söderut av DEN anledningen;)
Har funkat bra hittills... ;) Tänkte flytta 15 grader ytterligare söderut, till min mans hemstad i Kanada, tills jag tillbringade en jul där... och insåg att det är etter värre!!! flabb_flab
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.