Visa fullständig version : Nu har vi bokat...hotell Lenio
Midivino
2010-02-20, 21:58
Den 19 juli bär det iväg till Skiathos för första gången och då vi vill bo hyffsat nära stan blev vårat val Lenio hotell :-) Tar tacksamt emot alla tips om bra restauranger och bra stränder och sevärdheter på Skiathos :-)
:DJÄTTEBRA val av Hotel...jag har bott på Lenio många gånger!!!En så´n utsikt från rummen e svår att slå...Det finns många rest. att rekomendera...ta er upp i gränderna där e det både billigare och godare (tycker jag).Mesogia,Ellenikon e nå´ra av mina favoriter.Sen har Tavernan på Lenio JÄTTEGOD hemlagad mat...Sitta där på kvällen e inte helt fel,sen kan man ju gå in till "stan" och ta sej nå´t att dricka nere vid gamla el. nya hamnen.Ni kommer säkert att hitta många favoriter...Jag reser ner den 31/5 och bor på just Lenio...bye_bye
Midivino
2010-02-22, 15:48
Tack för ditt svar "Skrutt" :)
Förstår att Lenio är ett populärt hotell för det fanns bara ett dubbelrum med markbalkong och ett dubbelrum i etage kvar och vi valde dubbelrummet i etage då det stog att där hade man havsutsikt, och det vill vi ju ha _B-anana
Sen stog det att det finns kylskåp också och jag hoppas det inte bara är en liten mini bar vet du kanske något om det?
Ja då är det inte så lång till kvar föränn du är där nere, hoppas du får en solig och härlig semesterbye_bye
;)Bra att ni valde dubbelrummet i etage...markplanen har ju ingen vidare utsikt!! Jag vet faktiskt inget om kyskåpet...Jag (vi) har alltid bott i lägenhetsdelen,men jag TROR att d e ett riktigt kylskåp.Jag tycker ni ska ta med er en vattenkokare för jag vet att ett par som bodde där och dom var sååå besvikna att dom inte kunde koka kaffe....Hoppas ni blir lika "bitna" av Skiathos som jag,har man vart där en gång vill man GÄRNA tillbaka...bye_bye
Midivino
2010-02-23, 16:15
Ja självklart så skall vattenkokaren med så man får kokat kaffe:)
Vanligtvis så bor vi också på lägenhets hotell, och hade från början bokat Elias men efter viss läsning om den långa branta backen och att man va tvungen att promenixa 2,2km längs bilvägen för att komma in till stan gjorde att vi bokade om till Lenio och där fanns det inte mycket kvar att välja på, nästan helt fullbokat hela säsongen.
Tror Skiathos kommer passa oss perfekt_B-anana Har blivit helt såld redan genom att se alla vackra bilder och läst om andras kommentarer om ön klapp_klap
Och med tanke på att det i februari månad nästan är slutsålt på dom flesta hotellen säger ju att många andra är det ocksåbye_bye
Tavernan Polikratis, som ligger högst upp, vid slutet av gågatan i Skiathos stad är verkligen vår favorit sedan fyra år. familjetaverna med kvaliteèt till bra pris.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.