handdator

Visa fullständig version : Tips med mera


olaj
2010-02-18, 22:12
Hej
Har precis bokat en resa med Apollo till Parga, skall bo på Lemon tree och jag bara undrar om någon/några har bra tips på matställen, barer, affärer, etc. Kan man hyra cykel? och vad kostar det? ja som sagt lite allmänna tips helt enkelt, åker i juni

// Ola J

Enigma
2010-02-18, 23:54
Matställen:
Ouzeri Apangio i en tvärgata från hamnpromenaden i Parga
Villa Rossa på hamnpromenaden vid Krioneri beach
Ostia vid borgens fot längst bort efter hamnpromenaden
Mediterraneo ligger vid hamnpromenaden mot borgen
Blue Bar i gränderna

Man kan köpa god coum couat likör och honung i gränderna inte långt från hamnpromenaden.

Undvik Nafsika restaurang - de serverar gamla tårtor, man kan bli sjuk.

/Enigma

UllaC
2010-02-19, 10:31
Hej Olaj!
Pargas absolut bästa matställe heter Sakis och ligger uppe på berget (på toppen mellan byn och Valtosstranden). Jättegod mat och otroligt fin service. Jag skulle nog inte så gärna cykla i Parga - det är mycket backar.
Hälsningar Ulla bye_bye

Lovis
2010-02-19, 13:27
Jag har varit i Parga tre gånger och tycker generellt att det serveras mycket god mat där. Kanske är det närheten och influenserna från Italien som ger maten den extra "twisten". Längs hamnpromenaden ligger vår absoluta favoritrestaurang "Bacchos", där ingen av oss någonsin blivit besviken flabb_flab
Vill man ha riktigt smarriga cocktails och "pimpade" long drinks rekommenderar jag "Il Postero", trevligt ställe!
Cykeluthyrning kommer jag inte ihåg att jag sett, men det kan nog bero på "backigheten" i området Ang_elx
Jag älskar själv Parga och kommer sannolikt att åka dit igen i sommar.
Hoppas ni får en riktigt härlig vistelse! bye_bye

Lovis
2010-02-19, 16:29
Il Posto heter baren, inget annat:D

Lindos
2010-03-08, 18:20
Längst bort på hamnpromenaden mot borgen ska det ligga en italiensk restaurang som var väldigt populär när vi var där för två år sedan. Vi blev mycket förtjusta i deras pizzor! :)

Passar för övrigt på att sno med mig ett tips :D och tänker prova Sakis i sommar, eftersom jag har hört gott om det stället tidigare med...

Hoppas att du får en härlig vistelse i ett underbart Parga!

Eva L
2010-03-09, 09:32
Meetings var min favoritouzeria när jag var där för 5 år sedan. Längst in i en gränd där det är som att vara på landet ca 50 m upp från strandpromenaden. Tilltuggen till vinet, ölen eller ouzon var rejäla smakprov av riktig grekisk husmanskost. Här serverades underbart gott bergste och riktigt gott kaffe.

Nere vid strandpromenaden satt jag också ibland på ett ställe som serverade goda drinkar och där stämningen var mycket god. Moderna vita soffor inomhus men tyvärr minns jag inte namnet på stället. Minnet kommer kanske tillbaka. Ägaren körde motorcykel och var mycket trevlig. En av Pargas präster satt ofta där med sin fru.

Eva

Eva L
2010-03-09, 10:41
Jag vill minnas att en av ägarna till den trevliga baren vid strandpromenaden heter Christos.

Eva