handdator

Visa fullständig version : Schinoussa - hotellpriser?


Kajode
2010-02-16, 17:13
Hej!

Jag ser i tråden innan att det kom upp en del hotellförslag på Schinoussa. Jag och min familj på fyra (två tonårsbarn) tänker åka till Schinoussa i sommar och kommer fram sent på natten den 13/14 juni och funderar då på att boka boende i förväg. Inte så kul att stå utan tak över huvudet när klockan närmar sig halvtvå på natten även om vi inte åker i högsäsong!

Har sett några rekommendationer på hotell, Iliovasilema, Anesis och Meltemi. Har alla fyrbäddsrum och vilka priser bör man räkna med att få betala i mitten av juni? Det verkar inte finnas många studios utan hotellrum med frukost är det som gäller?. Är det någon som kan rekommendera någon av hotellet lite extra? Vi söker ett fräscht boende (enkel standard ok) med balkong med fin utsikt och gärna i byn (det är väl bäst att bo i den?) och såklart inte allt för dyrt.

Har tänkt vara ute i 3 veckor och ska tillbaka till Kofounissi (barnens favoritö), Amorgos (min favvo) och Naxos (gubbens favorit) samt testa en ny, Schinoussa!

Det är väl endast Blue Star Ferry 17.30 från Pireus som gäller om man ska ta sig till Schinoussa direkt?

Hälsningar
Karin

Kalimera
2010-02-17, 09:21
tänker åka till Schinoussa i sommar och kommer fram sent på natten den 13/14 juni och funderar då på att boka boende i förväg. Inte så kul att stå utan tak över huvudet när klockan närmar sig halvtvå på natten även om vi inte åker i högsäsong!Framförallt inte med tanke på att det inte går några bussar till Chora. Jag skulle absolut ha bokat i förväg om jag vore ni. Jag har bott på Anesis som ligger mitt i byn. Bra ställe. Har även bott på Galini som ligger något utanför byn, men byn är så liten så det är inga avstånd att tala om. Galini har enkel standard. Vi hade kök och uteplats med utsikt mot Amorgos (http://www.kalimera.se/grekland/sallad/schinoussa.html), betalade 30 € i september, torde vara ungefär samma pris i juni.

Ingrid Ny
2010-02-17, 23:07
HEJ
Visst finns det studios eller rum med möjligheter till att fixa egen frukost. Resten av maten äter man ute för på Schinoussa hittar man nog den bästa maten! Anezi har rum m kyl och lite matattiraljer,Meltemi har även det i sin nyare del och det har säkert flera av de övriga också. Vi betalade 40 i juli för två på Anezi.
//Ingrid