handdator

Visa fullständig version : Ö-luff - igen!!!


Alexandra
2005-10-24, 16:27
Nu har vi varit hemma i drygt en månad från våran första ö-luff. Det är nu när mörkret och höstrusket faller på, som man verkligen tänker tillbaka på de underbar dagarna i Greklands örike. Det är nu när vi har smält alla intryck och tittar på våra bilder och filmer som vi verkligen känner att vi vill tillbaka.

Så i juni tänkte vi dra iväg igen :) till nya (och gamla) öar, lika länge men med mindre packning:D .
Vi blev lite nyfikna på Karpathos och Kalmynos bl a och tillbringar gärna en del av vår tid där. Någon som vet om det är lätt att hitta boende på plats, om det är lätt att ta sig dit ifrån Kykladerna eller om det bästa är att landa på t ex Rodhos eller Kos?

Man längtar ju så att man håller på att dö!!!!snyft_drop

/Alexandra

Anna Pernilla
2005-10-25, 15:25
Ska ni till Milos igen går det ju båt från Karpathos, via bla Santorini. Jag vill ha boende ordnat på förväg, så det gjorde jag både på Milos och Karpathos när jag var där i somras. Men nu kom jag ju mitt i högsäsongen så jag kan aldrig tänka mig att det blir svårt att hitta något rum för er i juni. Jag längtar också tillbaka! Men jag åker snart igen:D om ca en månad, till Aten!

Alexandra
2005-10-28, 14:18
Åh vilken lyckans... Själv får man längta i över ett halvår :mad:
Var också på Milos i sommras, och vi trivdes bra så troligen åker vi tillbaka dit igen...
Tack för tipset!
/Alexandra
och ha en trevlig resa!

Angelina
2005-11-05, 22:35
Hej!

Jag har länge tänkt på att Ö-luffa i Grekland men aldrig riktigt vågat :rolleyes:
Nu ska jag iväg till Aten i vår och läsa grekiska så jag tänkte passa på att se så mycket som möjligt av Grekland!
Har ni några förslag på hur man bör gå tillväga när man ska Ö-luffa för första gången? Hur mång öar man bör besöka, ska man boka boende i förväg och såna saker...

Väntar ivrigt på lite tips flabb_flab

Ha det så bra så längebye_bye
Angelina

Eva L
2005-11-05, 23:05
Läs Jannes tips inför resan samt under resan och resmål så har du kommit en bra bit på väg. Köp sen kalimeraguiden så är du halvvägs.

Eva

Angelina
2005-11-06, 20:34
Ska göra det, tack för svaret flabb_flab

Ingrid Ny
2005-11-06, 20:58
Hej
Vi flög till Aten och sen tog vi flyg till Karpathos och tog oss tillbaka över Rhodos och Paros. Det var lite kinkigt med färjor från Rhodos till Paros så det gällde att parera rätt.

Men det gick!

Hälsningar
Ingrid Ny