handdator

Visa fullständig version : Laganas


Neta
2010-02-09, 17:01
Åker till Laganas i början på juni och vi ska bo på hotell Natalie. Har någon av er bott där? Är stranden fin som ligger precis utanför hotellet? Hur är det med nöjeslivet? Tacksam för tips på matställen._B-anana

Majakå
2010-02-11, 18:25
Hej!

Jag tror att "Natalie" ligger till höger om bargatan från havet sett, ganska nära den lilla ön (cameo island, googla för fina bilder!) som det går en lång smal bro ut till. Där finns en jättefin strand och alldeles intill en bar/servering. Minns nu att anledningen till att vi inte badade där trots att det var så vackert var att det var lite glasbitar här och där, var lite rädd om mina barns fötter...Annars är ju hela Laganasbukten en enda lång sandstrand som sträcker sig till Kalamaki, en skön långpromenad om man är sugen på det också!

Några av våra favoritrestauranger ligger efter stranden, kan rekomendera Tasos, Greek Islands och I Fratelli bland annat!

Nöjeslivet är mycket intensivt, vet inte hur gammal du är eller vad du är ute efter och har själv enbart rest i egenskap av mamma, men vore jag sisådär 17-22 så skulle jag nog stortrivas där! (Nu är jag mer åt 36-årshållet)

Åker själv i juni, vi kanske ses där då! /Majakå