handdator

Visa fullständig version : En sjöborre fastnar inte på foto


sjöborren
2010-02-08, 18:51
Äntligen fått hjälp med att lägga in en avatar. Ingenting är omöjligt ... det omöjliga tar bara lite längre tid :o för mig.
Jag undrar ibland över andras avatarer, ibland vad de föreställer, symboliserar, var de är tagna o.s.v.

Som sjöborre gör jag mig inte bra på foto, så det får bli katten från tavernan på Thassos beach. Han satt så fint på tavernan - under burarna där bläckfiskarna hängde. Ang_elx Idag hänger han - avmålad i olja - på väggen i gästrummet.

Det vore roligt om några vill berätta om sin avatar.

Lilla sjöborren.

Moster
2010-02-08, 18:56
Min avatar är vår katt :)

Netwolf
2010-02-08, 19:50
Föreställer? Symboliserar...? Nu förstår jag inte riktigt vad du menar...:D

sjöborren
2010-02-08, 21:44
Var jag otydlig? :confused: Ibland undrar jag vad de föreställer, var bilderna är tagna, finns det minnen förknippade med dem, är det favoritplatser m.m.
Glöm det där med symbolik ... Jag är bara allmänt nyfiken. ;)

karinafp
2010-02-08, 21:48
Min avatar är krigsmonumentet i Menetés på Karpathos... med en Kalimeratröja på... Ang_elx

Karin

Masse
2010-02-08, 21:54
Det vore roligt om några vill berätta om sin avatar.

Lilla sjöborren.

Hej lilla sjöborren.

Min avatar är en bild hämtad från Apela Beach på Karpatos, som tillsammans med Achata Beach, också den på Karpathos, är de två vackraste och skönaste stränder som jag besökt.

Minnen:
Karpathos i augusti. Nästan 40 grader varmt. Luften dallrar. Kristallklart vatten. Då älskar jag Apela och Achata. Om det är möjligt att under sådana förhållanden vara helt "insnöad" på en ö, så är det förmodligen största anledningen till att jag har Karpathos i topp på min lista.

:) Mats

Masse
2010-02-08, 21:58
Min avatar är krigsmonumentet i Menetés på Karpathos... med en Kalimeratröja på... Ang_elx

Karin

Hej Karin, som verkar lika "insnöad" som jag.
Blir lite nyfiken på hur du fick tröjan över geväret på monumentet?
:) Mats

Lissi
2010-02-08, 22:09
Min avatar byter jag emellanåt....men sen några år tillbaks är de alla från Tinos. Den jag har nu är från byn Pirgos.

Lissi

Titti
2010-02-08, 22:09
Jag har en känsla av att jag redan har skrivit om min avatar här på Kalimera, men säker är jag inte.


För några år sedan mådde jag inte så bra. Jag gick i väggen, blev så småningom förtidspensionerad. I september 2003 var jag på Naxos och köpte där den gipsstatyett som är min avatar. Jag valde länge bland alla gudar och hjältar men fastnade alltså till slut för Ygeia, hälsans gudinna, i hopp om att hon skulle bidra till bättre hälsa.

Och javisst! Idag mår jag hur bra som helst.:D

Vilma
2010-02-08, 22:33
Titti! Vem vet den kanske hjälpte? Skönt att du mår bra igen!

Föreställer? Symboliserar...? Nu förstår jag inte riktigt vad du menar...:D

Netwolf, jag såg dig i tidningen i morse med solfjäder och handskar på, snyggt.:D ;)

Min är en grind i Glossa. Ett av många härliga minnen fån Skopleos.

sjöborren
2010-02-09, 11:15
Roligt läsning!
Att Karins krigsmonument var från karpathos var intressant - något jag missat, så även Mases Apelia beach. :confused:
Att Lissis avatar var från Tinos, kunde jag nästan gissa. ;)
Wilmas grind från Skopelos lockar mig som besökare.:cool:
Och visst kan jag se en viss symbolik med Tittis statyett. :rolleyes:
Netwolf; det där med handskar och solfjäder låter intressant! :)

karinafp
2010-02-09, 11:43
Blir lite nyfiken på hur du fick tröjan över geväret på monumentet?

Haha, det fixade min son.... i Photoshop... :cool:

Karin
som glatt medger att hon är insnöad på Karpathos flabb_flab

ioslinajr
2010-02-09, 14:17
min avatar är tagen på Ios (därav det härliga grönaturkosa vattnet som är ganska så unikt för Mylopotas Beach!), när jag dyker ner under ytan. Det enda man ser är egentligen mina fötter!

Netwolf
2010-02-09, 17:00
Netwolf, jag såg dig i tidningen i morse med solfjäder och handskar på, snyggt.:D ;)

Va, vilken tidning? GP? Hur har bilden kunnat publiceras...:D;)

Vilma
2010-02-09, 17:37
Va, vilken tidning? GP? Hur har bilden kunnat publiceras...:D;)

Jo, du fastande på bild...en helsida i GPflabb_flab

Netwolf
2010-02-09, 18:45
Ah, du menar denna...Ja, faktiskt det är inte jag. :o Det är en eh... kusin, Transwolf. Lite av släktens svarta får, faktiskt..:D;)

/Netwolf

http://img64.imageshack.us/img64/2613/kusinvitamin.jpg

Vilma
2010-02-09, 19:07
Ah, du menar denna...Ja, faktiskt det är inte jag. :o Det är en eh... kusin, Transwolf. Lite av släktens svarta får, faktiskt..:D;)

/Netwolf


Jag tyckte väl att du hade magrat av Ang_elx

Ioslina
2010-02-09, 20:37
Min avatar är från en vy från en av Ios choras vimlande gränder.... där bland dessa gränder i ngt hus lite utanför stadskärnan, tror jag att jag bott i mitt tidigare liv... jag får en speciell känsla när jag knallar runt där...

Masse
2010-02-09, 22:33
Haha, det fixade min son.... i Photoshop... :cool:

Karin
som glatt medger att hon är insnöad på Karpathos flabb_flab

Oj, där kraschade min illusion att:
"Den där Karin är en snitsare med nål och tråd! Först sprätta upp sömmarna, och sen sy ihop tröjan igen på statyn".

Rätt förhållande (och således ingen illusion) är således att:
"Karins son är en snitsare med Photoshop." Har stor respekt för det, eftersom jag haft Photoshop i tre år och dessvärre inte har en susning om sådana finesser. Men det finns ju kurser för allt!

:) Mats

karinafp
2010-02-09, 22:46
Haha, vi hade faktiskt en Kalimeratröja med oss, just in case... men det gick inte att kränga den över statyn, som sagt var. Och som det BLÅSER däruppe, den skulle ha flugit iväg över slätten och ner till Pigadia! ;)

http://i26.photobucket.com/albums/c108/karinafp/Hrblserdet.jpg



Karin

Masse
2010-02-09, 22:48
Ha ha...... Härlig bild!

Ha det gott.
:) Mats

sjöborren
2010-02-10, 10:05
Kul läsning! Hur många är det som har avatarer ... kan bli många sidor.:D
Karin! Härlig bild! Tittade nyss in på din profil, upptäckte att vi har mycket gemensamt ... till och med samma födelsedatum. ;)

Birgitta63
2010-02-10, 11:32
Hej sjöborre !
Min avatar är från Kreta närmare bestämt stranden i Kato Stalos .
En vecka med dottern bara hon och jag och hennes första träff med Grekland+ första flygresan.

Min var andra träff med Grekland ( första träff var 1979 med mor och far på Rhodos ) . Sen tog det 28 år för mig till nästa flygresa ! Efter så många år som 28 år så kan ni nog förstå att resan med dottern blev en speciell resa . Efter den så ligger Grekland varmt i hjärtat. Det blev Kato Stalos 2 år på rad. Fast året efter jag och min dotter reste så stod Kreta i pannan . Fick längtan dit igen men då åkte bara min man och jag sen själv och då var vi borta 14 dagar . Sen var jag såld på Grekland . Det blev en fin upplevelse i Grekland när man hade varit i från på så många år .
Som ni tidigare har läst så åkte ju jag och dottern i väg sjäva till Skopelos i augusti 2009 . :)
Birgitta

sjöborren
2010-02-10, 16:42
Birgitta! Min första resa till Grekland gick också till Rhodos, maj 1979. Hotell International :D

Birgitta63
2010-02-11, 11:07
Birgitta! Min första resa till Grekland gick också till Rhodos, maj 1979. Hotell International :D
Va lustigt sjöborre....för då var jag där också. Vi reste till valborgsmässoafton och stannade en vecka , min pappa tog alltid ut sin femte semestervecka då . Bodde på Hotel Vassilia i Rhodos stad . Men hört av andra att Vassilia ej står kvar.
Tänk om vi har gått förbi varandra eller suttit på samma taverna :D . De du :) .
Birgitta

karinafp
2010-02-11, 11:54
Karin! Härlig bild! Tittade nyss in på din profil, upptäckte att vi har mycket gemensamt ... till och med samma födelsedatum. ;)

Haha, en Kalimeratvilling? klapp_klap

sjöborren
2010-02-11, 23:04
Birgitta! Vem vet? Ska ta fram och damma av mina gamla diabilder. :D

Karin! Kalimeratvillingar. :cool: :cool: