handdator

Visa fullständig version : Rum med utsikt


Kalypso
2010-02-06, 09:59
Hejsan,
Under mina besök på Naxos har jag aldrig bott med havsutsikt. Så nu tänkte jag vara ute i god tid och eventuellt förboka.
Någon som kan tipsa om rum eller studio med havsutsikt för två personer.
Kanske ska säga att vi vill bo i Naxos stad eller dess närhet, d v s Prokopikos eller Agia Anna.
Kalypso

Arne
2010-02-06, 10:17
Vad sägs om Hotel Coronis i Naxos Town just vid strandpromenaden?

Lite dyrare, förvisso, men läget är oslagbart. Prisläge 40-70€ natten för dubbelrum.

Hotellet har egen hemsida.

Arne

Micke Pite
2010-02-06, 19:43
Ett tips kan vara Liana Studios i Agios Prokopios, se under hotell på Naxos.
Ligger inne i byn med vägen till Agia Anna m.m och utsikt över havet.
Har inte bott där själv men gått förbi ett antal gånger, det ligger bra till, ser fint ut och har stora balkonger mot havet/stranden.De byggde dessutom en pool för ett par år sedan.

Micke

Janérik
2010-02-06, 22:04
Hotell Saint George på Agios Georgios stranden har trevliga ägare men kanske lite små rum. Kan i alla fall rekommenderas (åtminstone för några år sedan då vi bodde där). De finns säkert på www om du söker lite.

Mvh Janérik

Yanna
2010-02-06, 22:23
Hotell Saint George på Agios Georgios stranden

Där har jag också bott och jag kan hålla med om att rummen är väldigt små, men det var en jättestor altan utanför som man delade med andra på samma våning. Utsikt över havet är det iaf verkligen, hotellet ligger direkt på stranden och har också en vattenkran på husväggen vid ingången så man kan spola av sanden från fötterna innan man går in. Ett prisvärt boende för det läget!

Yanna

Kalypso
2010-02-08, 19:44
Tack för tips.
Arne, Coronis verkar ju perfekt om vi väljer att bo i stan. Undrar dock om man blir störd av trafik och gatuliv med tanke på det centrala läget? Vi kommer att vara där i början på juli.
Kalypso

larsols
2010-02-08, 22:51
Vi brukar bo i Agia Anna, och då gärna på Castello studios,alldeles vid stranden. Rummen på andra och tredje plan har enastående utsikt över havet. Dessutom bra trädgård med lite bord och skugga, servering vägg i vägg, med bra service.

// Lasse

Kalimera
2010-02-09, 09:21
Liana Studios i Agios Prokopios (som Micke också tipsar om) har fin utsikt över stranden, och havet. Studio Thomais i Agios Prokopios har fin utsikt över stranden från vissa rum.

Kalypso
2010-02-09, 22:37
Ser fantastiskt ut, men Liana kostar 105 euro i början på juli, Castello 90 euro, suck!
När jag söker på Studio Thomais så står det att det ligger på Saint George stranden? Någon som har en direktlänk till deras hemsida?
Kalypso

solsol
2010-02-10, 00:14
Hva med Studios Kalergis som ligger rett på Saint George stranden ? Flott havutsikt fra samtlige rom, om enn noe begrenset fra rommene på bakkeplan. Disse har til gjengjeld store terrasser med direkte adgang til stranden.

Kalimera
2010-02-10, 08:04
När jag söker på Studio Thomais så står det att det ligger på Saint George stranden? Någon som har en direktlänk till deras hemsida?
Googla, och du skall finna. :)

evamaggan
2010-03-25, 20:56
Hotel Deep Blue i Agios Prokopios kan rekomenderas. Ligger i svängen mot Agia Anna och alldeles vid havet och med utsikt mot Paros. Studios som är mycket fräscha och nyligen renoverade.

jassu anna
2010-05-26, 17:47
VI BOR PÅ KALERGIS STUDIO O ÄR MER ÄN NÖJDA!!!!_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana

sjöborren
2010-05-26, 23:19
Kom från Naxos i lördags. Bredvid hotell Asteria - där jag bodde- ligger Kalergis som jag besökte -lånade en svensk bok.
Blev visad ett rum som var mycket fint - jag tror alla hade havsutsikt.
I maj och september kostade en studio 45 euro, där emellan är det lite dyrare.

jassu anna
2010-05-27, 06:55
Glömde i ivern att berätta att alla rum på kalergis har havs utsikt!!18 rum i tre våningar,på nedersta plan egen patio me direkt utgång!
Snygga,rena,ljust inredda rum(kolla själva på:kalergis studios,naxos)
Geraldine tar hand om er på bästa tänkbara sätt!!!
Ingen genomgångs trafik,inga störande ljud på kvällen...
O som sgt "krypavstånd"till stan!Jag är mer än nöjd o återkommer hit...._

Farmer
2010-07-01, 15:05
Kom hem från Naxos på midsommardagen efter att ha tillbringat en vecka på Koulas pensionat, Red Lake(redlake.gr). Ett underbart trevligt familjeställe, jag tror alla rum hade havsutsikt. Ny pool där vår 3-åring tillbringade det mesta av tiden. Annars promenerade man 3 min ner till Agios Prokiopos och det var suveränt för våra 2 tonårskillar. Med var även svärmor med sällskap och de njöt av den lugna atmosfären. Lunchen tog man vid poolbaren. T ex grekisk sallad där alla grönsaker var från familjeodlingen intill pensionatet. Vi fick vänner för livet och vi kommer definitivt att återvända!