handdator

Visa fullständig version : Santorini med treåring?

Rojo72
2010-02-04, 07:25
Hej på er!

Hur funkar Santorini med en treåring tror ni? Inga vita stränder, det vet jag men svarta sandstränder finsn där ju tydligen. Alldeles åt skogen för varma för att leka i? Andra tankar?

Tack på förhand!

Roger

Kalimera
2010-02-04, 08:47
Alldeles åt skogen för varma för att leka i? Andra tankar?Sanden är väldigt varm och man kan oftast inte ens gå i den, man får springa, ha badskor, eller gå längs spänger. En annan nackdel är det att blir djupt fort. Det finns två stränder där det inte blir djupt direkt: Monolitos och Tropical beach. Dock är sanden lika varm.

Rojo72
2010-02-04, 10:39
Sanden är väldigt varm och man kan oftast inte ens gå i den, man får springa, ha badskor, eller gå längs spänger. En annan nackdel är det att blir djupt fort. Det finns två stränder där det inte blir djupt direkt: Monolitos och Tropical beach. Dock är sanden lika varm.

OK, det låter inget alls bra. Synd för syster med familj som får stanna hemma denna gång då :). Tänkte ha mött upp med dem på Santo sista veckan annars...

Tack för svaret!

/Roger

giottoni
2010-02-08, 09:19
Ja, när det är 35-40C i luften så blir väl även den vita sandentyvärr ganska varm, men nog tycker jag mig rätt ofta se lokalbefolkning på Santorinis stränder även med barn i 2-3 årsåldern. Öns stränder är av väldigt olika beskaffenhet med svart het sand, vit sand, smågrus mm. Många stränder har ingen skugga, men andra har träd o skuggande klippor osv.