handdator

Visa fullständig version : Vart ska man resa med 3 vuxna & en 2åring?


tezz840
2010-02-02, 20:26
Har länge drömt om att åka till Grekland men det har aldrig blivit av, så nu till sommaren så slår vi till.. flabb_flab
Men det är ju så många ställen, och jag känner mig jätte vilsen, vet inte vart man ska åka?
Vi e som sagt 3 vuxna och våran son på 2,5 år och är väl mest ute efter en lugn sol och bad semester med mysiga restauranger. Kanske inte så stort turist ställe utan mer grekiskt..
Är inte så intresserade av att åka på båtutflykter o så utan mest av att kunna strosa runt (med barnvagn) själva och titta på omgivningarna.
Helst något som inte är så dyrt..
Någon som har några bra tips?
Helst så får det gärna se ut som jag föreställt mig med vita stenhus och massor av blomsterarrangemang.. :D

Katitzi
2010-02-03, 17:09
Pigadia på Karpathos borde kunna passa er! Läs om ön här på forumet så får du en massa tips!

Katitzi:)

tezz840
2010-02-03, 22:18
tack :)ska spana in det lite mer..

Elisabet
2010-02-04, 10:35
Om sonen vill bada så skulle inte jag välja Pigadia eftersom det blir djupt där på en gång. I Amopi är stränderna bättre för små barn, men där blir det inte alls samma sak att strosa runt.

Jag föreslår Naxos eller Paros. Där är det barnvänliga stränder och fina städer med många gränder.

Skiathos har fantastiska stränder men där måste ni åka buss eller bil till de finaste stränderna om ni bor i staden, och det vill ni kanske inte om ni ska ha barnvagnen med er till stranden.

Janérik
2010-02-06, 21:29
Sifnos är en av våra favoriter. Bo i Kamares (där båten kommer in) och ha nära till en väldigt barnvänlig strand och dessutom nära till många restauranger längs strandpromenaden. Finns även möjlighet att åka på utflykter med buss eller hyrbil om man vill det.

Mvh Janérik