handdator

Visa fullständig version : Frågebild 50 - Löst - Lyon, Frankrike


Panakakis
2010-01-29, 07:47
Var är denna bild tagen?
PANAKAKIS:confused::confused:

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=290&pictureid=2918

Elisabet
2010-01-29, 08:23
Jag gissar någonstans i Frankrike (med tanke på vad som står på bilen).

C@nny
2010-01-29, 10:13
Hej Panakakis!
Är det möjligen utefter bensingatan Ang_elx
//C@nny

Panakakis
2010-01-29, 10:52
Jag gissar någonstans i Frankrike (med tanke på vad som står på bilen).

Helt rätt att det är Frankrike som Elisabet såg på bilenklapp_klapklapp_klapklapp_klap

Och i vilken stad är vi då?:confused::confused:

PANAKAKIS:)

Elisabet
2010-01-29, 12:06
Jag har bara varit i ett 15-tal franska städer, och vad jag kan minnas så såg jag bara spårvagnar i Grenoble och Orléans. Eftersom det inte är någon alptopp på bilden ("I Grenoble slutar varje gata vid en alptopp") så gissar jag Orléans. Det är väl en gissning så god som någon, men det finns ju ett antal städer i landet så det är säkert fel.

Panakakis
2010-01-30, 08:54
Jag har bara varit i ett 15-tal franska städer, och vad jag kan minnas så såg jag bara spårvagnar i Grenoble och Orléans. Eftersom det inte är någon alptopp på bilden ("I Grenoble slutar varje gata vid en alptopp") så gissar jag Orléans. Det är väl en gissning så god som någon, men det finns ju ett antal städer i landet så det är säkert fel.

Det är inte rätt med Orléans.;)

I vilken Fransk stad är detta kort taget?:confused::confused:

PANAKAKIS:)

Katitzi
2010-01-31, 11:03
Vet inte så mycket om franska städer precis, men chansar på Marsielle?
Katitzi:)

Elisabet
2010-02-01, 14:34
Den här är för svår :(

Det behövs en ledtråd eller en till bild!

Panakakis
2010-02-01, 15:44
När jag var på besök i denna stad så var det för arbetet och firman här har samma namn i Frankrike som i Sverige där jag var anställd i Köping.
PANAKAKIS:)

Elisabet
2010-02-01, 17:58
Inte blev jag nå klokare av den ledtråden inte... men ett par snabba googlingar ledde ändå till en gissning: Lion. Där finns både Sandvik och spårvagn flabb_flab Då är det bara frågan om det var på Sandvik du jobbade...?

Panakakis
2010-02-01, 18:58
Inte blev jag nå klokare av den ledtråden inte... men ett par snabba googlingar ledde ändå till en gissning: Lion. Där finns både Sandvik och spårvagn flabb_flab Då är det bara frågan om det var på Sandvik du jobbade...?

Lyon är rätt Elisabetklapp_klapklapp_klapklapp_klap Men i Lyon finns Volvo Powertrain som också finns i Köping. En stor tillverkare av drivlinor till Volvo och Renult.

Rätt svar Lyon Frankrike

PANAKAKIS:)

Har denna bild som jag tänk lägga in hjälpt något?
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=290&pictureid=2962

Elisabet
2010-02-01, 19:12
Så jag hade fel, men ändå rätt flabb_flab

Nej den bilden hade inte hjälpt mig, mer än möjligen att det är en ledtråd att det går en stor flod genom staden. Fast det finns ju "några" floder att välja mellan och många städer som ligger vid floder.