handdator

Visa fullständig version : Boka Agios Prokopios Hotel


hasa
2010-01-27, 10:52
Hej!

Har haft mailkontakt med Agios Prokopios hotel angånde pris och rum i Juni. Har nu fått besked att det finns ett ledigt rum till ett ok pris. Men som säkerhet vill de att jag mailar eller faxar mitt kreditkortsnummer inkl cvc kod och expir date. Känner mig mycket tveksam till det, inte för att jag inte litar på hotellet, men både fax och mail kan komma på avvägar.

Är det någon som har erfarehnhet av bokning på Agios Prokopios Hotel och hur brukar ni göra? :confused:

Arne
2010-01-27, 11:39
Det är lugnt. Hotellägaren är ärligheten själv. Om du ändå är orolig för att faxa eller maila dina kortuppgifter,, då kan du ju fixa det via en grekisk bank, men då kostar det ju några hundringar.


Bakgrunden till att de vill ha kortuppgifter är att det förekommer presumtiva gäster som bokar och seddan aldrig dyker upp. icke så skojigt om man nödgats tacka nej till andra gäster pg av fullbokat och så står man där med ett par tomma rum.

Men, du kan göra som vi stundtals gör när det gäller hotell vi ej är bekanta med; Maila/faxa halva kortnumret nu och sedan skickar du resten av informationen 14 dagar före ankomst om hotellet accepterar detta. Alternativt kan du skicka uppgifterna i ett vanligt förseglat brev.

Arne

Som bott på Hotel Prokopios många gånger

hasa
2010-01-27, 22:33
Tack för ditt svar! Litar på ägaren och har full förståelse för att han måste ha en garanti för att man dyker upp på avtalad tid. har nu skickat alla uppgifter så nu är det bokat och klart.

Lite ovant, brukar aldrig boka i förväg men eftersom vi bara skall vara två veckor i Grekland i år så känns det skönt att ha de första och sista nätterna (Santorini) bokade. Men nu är alt klart, bara att vänta till den 11 juni då planet lyfter mot Athen .

Netwolf
2010-02-01, 23:18
CVC-koden har jag aldrig lämnat ut och kommer knappast aldrig att gör det heller. Då är man ju helt körd om det hamnar i felaktiga händer (ägaren är dock, som Arne säger, ärligheten själv).
Det bör räcka med kortnumret. CVC-kod används vid nätbetalningar.

/Netwolf

Jennie72
2010-02-19, 16:25
Hejsan,
ett annat alternativ är att ringa direkt till hotellet och ge kortnumret på telefon, har dock aldrig behövt uppge cvc koden.

Ha en skön semester!
Jennie bye_bye