handdator

Visa fullständig version : Kris boende i Amorgos!?


zussilull
2010-01-27, 09:57
Vi har försökt boka Elenis på Amorgos och mailat dom sedan en vecka tillbaka vid två tillfällen för att boka rum i sommar men inget svar? Vet någon ett annat alternativt boende på Amorgos som kan vara trevligt?

Ingegerd_Lasse
2010-01-27, 10:02
Hej! Vi har bott 2 ggr på Pension Big Blue, första gången bara jag och Lasse, förra året med barn och barnbarn. Det är en del trappor, men jag som är 60+ och lite värkbruten, klarade det galant. Underbar utsikt, billigt, vackert och vänligt.Nära till tavernor, affär och bageri. Ägaren mycket hjälpsam, körde oss till Egeiali, när vi skulle ta färjan hem, den la inte till I katapola den dagen. Vi längtar alltid tillbaka.
Ingegerd

Hellen
2010-01-27, 10:18
Vi har försökt boka Elenis på Amorgos och mailat dom sedan en vecka tillbaka vid två tillfällen för att boka rum i sommar men inget svar? Vet någon ett annat alternativt boende på Amorgos som kan vara trevligt?

Det kryllar av trevliga boende i Katapola, anledningen till att de inte svarat är säkerligen pga att säsongen inte dragit i gång, de öppnar i april har ni ringt vinternumret?
// Helén

zussilull
2010-01-27, 10:40
Hej!
Tack för alla trevliga svar. Då får det bli Big blue eller Elenis. Nej vi visste inte att det fanns ett vinternummer till Elenis? Är det bättre att ringa dom än att maila? Men Big Blue låter väldigt härligt oxå! Svårt att välja. Vi räknar med 4-5 dgr på Amorgos.

Hellen
2010-01-27, 10:57
Hej!
Tack för alla trevliga svar. Då får det bli Big blue eller Elenis.

När reser ni?
Kanske behöver ni inte, om ni inte absolut vill, förboka, men som sagt, det beror på när ni åker.
Trevlig resa!
// Helén

karinafp
2010-01-27, 12:31
Är det bättre att ringa dom än att maila?

Rent generellt är det alltid bättre att ringa än att maila. Grekerna är inte lika datorfixerade som vi. Att det finns en mailadress betyder inte automatiskt att det är någon som faktiskt kollar den... Ang_elx

Karin

Kalimera
2010-01-27, 13:01
Vi har försökt boka Elenis på Amorgos och mailat dom sedan en vecka tillbaka vid två tillfällen för att boka rum i sommar men inget svar?Vilken e-postadress använder du? Den som finns på Kalimera? De bytte adress förra året, så du kanske har en gammal.

zussilull
2010-01-27, 20:57
Hej!
Tack för alla svar! Jo jag använde mig av följande mailadresser till Eleni:
roomseleni@hack-box.net &
roomseleni@gmail.com

Efter att läst era inlägg här på Kelimera planerar vi 6-7 dgr på Amorgos. Såg oxå att Lonley planet höjer Elenis ställe till höjderna.
Vi åker i juni. Först flyger vi till Santorini (stannar där ngra dgr) sedan båt till Naxos (stannar där ngra dgr)& därefter båt till Amorgos & (stannar där 6-7 dgr) därefter båt till Aten (1 övernattning) för flyg hem dagen efter. Hoppas det blir en trevlig rutt. Vi har aldrig varit där förut. Men Kalimera ger så många bra tips.
Nu såg jag att Elenis öppnar i April. Betyder det att de inte går att boka där föränn i April? :confused:

ramses
2010-01-28, 08:34
Du kan även testa att söka på Titika, ett mycket bra boende i Katapola.

Kalimera
2010-01-28, 09:49
roomseleni@gmail.comDet är den rätta adressen.

Nu såg jag att Elenis öppnar i April. Betyder det att de inte går att boka där föränn i April?Jomen. De brukar svara fort, kanske de är bortresta.

zussilull
2010-01-28, 10:13
Tack igen för trevliga svar. Då avvaktar vi en liten tid till om Elenis hör av sig annars bokar vi en veckas boende på Amorgos på något annat av de boende som ni rekommenderat. Nu har vi mailat tre mail till dem utan kontakt eller svar hoppas de svarar.:)

Arne
2010-01-28, 11:50
Ett reservalternativ kan förvisso vara Villa Katapoliani 1 i katapola.
Utmärkt boende, men vill man prompt ha havsutsikt från balkongen, då funkar ej detta eljest eminenta boende.

Det finns dock en stor takaltan med utemöbler som är öppen för alla gästerna. Från takaltanen är det havsutsikt.
Hotellet har egen hemsida

Arne