handdator

Visa fullständig version : Hotell Ilian i Missira


Meidell
2010-01-25, 21:20
Hei.

Årets ferieplanlegging er i full gang, og i den anledning undrer vi på om noen der ute har erfaringer å dele med oss.

Vi vurderer å legge årets tur til Missira og hotell Ilian. Noen som har erfaringer med hotellet? Vil gjerne også høre fra dere som har kjennskap til Missira og som kan si noe om hva slags område dette er.

Venter i spenning på å høre fra alle dere Rethymnon-eksperter der ute..

litentuva
2010-01-26, 18:36
Hej!

Missira ligger i utkanten av Rethymno, österut, precis innan första förorten Platanias. Jag tycker att stranden är som bäst så långt ut men det är ju en liten bit in till själva kärnan av Rethymno och den gamla stadsdelen med alla fina gränder och det ståtliga fortet, Fortezza. Strandpromenaden är ca 5 km lång så ska man promenera tar det nog 45-50 minuter. Det är billigt med taxi, 5€ brukar vara standard om du tänker att du ska åka från Missira och in mot stadskärnan. Restauranger, barer och minimarkets finns det massor av utmed hela strandpromenaden men om du vill ha mer "riktig" shopping, så som kläder och skor, än vad traditionella turistbutiker kan erbjuda är det in mot gamla stan och centrum du ska bege dig. Hotellet har jag ingen koll på men jag önskar dig en trevlig resa!

Yanna
2010-01-26, 19:13
Visst går det väl bussar också mellan Missira och Rethymno?

litentuva
2010-01-27, 09:19
Visst går det väl bussar också mellan Missira och Rethymno?

Ja visst, de kommer ju rullande på huvudgatan lite titt som tätt!

Meidell
2010-01-28, 19:34
Missira høres jo absolutt ut som en bra plass for en litt roligere ferie, samtidig som man har nærheten til Rethymnon..

Håper det er noen der ute som har erfaringer med hotellet også. Lurer bl.a. på hvordan 2-romsleilighetene er siden det står at alle disse ligger delvis under bakkeplan.