handdator

Visa fullständig version : Santorini-Amorgos


Ingni
2010-01-24, 22:33
Hej!

Vi landar 20.15 16/6 på Santorini. Har planerat åka till Amorgos och Naxos.
Förslag på boende att förboka hemifrån första natten på Santorini? Hade tänkt åka vidare nästa dag och då är frågan vilken ö som man ska ta först? Båtförbindelse direkt till Amorgos? Hur lång tid tar i så fall den turen?

Undrar hur avstånden är på Santorini... att ta sig mellan fygplats och hamn? Flyger hem 1/7 från Santorini och hade tänkt tillbringa två sista nätterna på Santorini, förslag på var? Är det smartast att förboka dessa två nätter hemifrån? :)

Hälsar Ingela

Svein B.
2010-01-25, 10:26
Reisetida varierer med hva slags ferje det er og hvor mange øyer den skal innom på veien. I fjor tok det én time med hurtigbåt direkte fra Santorini til Amorgos. Med den vanlige ferja, som altså gikk bare én gang pr. uke, tok det 4,5 timer.

Du nevnte Honeymoon Beach Hotel i et tidligere innlegg (hvis jeg ikke husker feil). Det er omtrent 12. km. fra flyplassen til hotellet og cirka 10 km. fra hotellet til havna. Hvis du booker, bør du spørre om hotellet henter på flyplassen og skysser til havna.

Når dere bare skal bo en natt, spiller det vel nesten ingen rolle hvor dere bor? Hvorfor ikke bruke den første natta til å teste Honeymoon Beach før dere vurderer å bestille de to siste nettene der også? Jeg forstår ikke hvorfor dere skal booke de to siste nettene hjemmefra? Ellers har jeg likt meg godt i Kamari. Stranda i Perissa er finere enn den i Kamari, men hvis kvaliteten på stranda er avgjørende, er den enda finere i Monolithos. Hvis dere vil se litt av Santorini mens dere er der, er det nærmest obligatorisk med bil og da spiller det igjen nesten ingen rolle hvor dere bor. Jeg har gode erfaring med å finne rom på stedet, men det går også an å booke fra Amorgos eller Naxos hvis dere ønsker det. Jeg ville ikke gjort det.

Ingni
2010-01-25, 22:16
Hej!
Tack för svaret! När man reser med barn vill man det ska bli så smidigt som möjligt. Det verkar enklare än jag kan föreställa mig att resa runt i den grekiska övärlden. Vi litar på att allt ordnar sig och bokar bara första natten hemifrån!

Ser verkligen fram mot denna resa!

Hälsar Ingela flabb_flab

Ingni
2010-03-11, 21:35
Hej,

att bli hämtade på flygplatsen, en övernattning i studio för 4 personer och skjuts till hamnen dagen efter för 60 euro måste väl vara ett bra pris, när man bokar hemifrån?
:cool:

Kalimera
2010-03-12, 09:29
att bli hämtade på flygplatsen, en övernattning i studio för 4 personer och skjuts till hamnen dagen efter för 60 euro måste väl vara ett bra pris, när man bokar hemifrån?Tycker jag låter rimligt, bara att slippa bry sig om (och betala för) transfern är värt en hel del.