handdator

Visa fullständig version : I väntan på gryningen


Sushimni
2010-01-24, 20:37
Hejsan!

Avgång från Pireus kl. 15.00. Ankommer Kalymnos med Blue Star kl 02.00 natt mot måndag 12 april.
Planerar att resa vidare mot Lipsi med Nisse kl. 06.00 samma morgon.
Hur fördriver vi dessa fyra timmar i väntan på Nisses avgång?
Vi har inte för avsikt att stanna på Kalymnos utan vill till Lipsi så fort som möjligt.
Har kollat inrikesflyg till Kalymnos men det finns ännu inga avgångar inlagda med Olympic air.
Behöver goda råd av alla erfarna Kalimeianer....

Tack på förhand!
Kerstin

Hjalta99
2010-01-24, 21:47
Hejsan!

Avgång från Pireus kl. 15.00. Ankommer Kalymnos med Blue Star kl 02.00 natt mot måndag 12 april.
Planerar att resa vidare mot Lipsi med Nisse kl. 06.00 samma morgon.
Hur fördriver vi dessa fyra timmar i väntan på Nisses avgång?
Vi har inte för avsikt att stanna på Kalymnos utan vill till Lipsi så fort som möjligt.
Har kollat inrikesflyg till Kalymnos men det finns ännu inga avgångar inlagda med Olympic air.
Behöver goda råd av alla erfarna Kalimeianer....

Tack på förhand!
Kerstin


Inte stanna på Kalymnos?! Det var det värsta... ;) Har man en gång "landat" vill man väl aldrig åka därifrån...:D
Jag har varit på en dagsutflykt Lipsi. Vad jag kommer ihåg var det jättevackert just där vi var. Får kanske göra en tur igen vid tillfälle!

/Eva

xenos
2010-01-25, 06:14
Hur fördriver vi dessa fyra timmar i väntan på Nisses avgång?

Förstår inte att detta är ett problem, fyra timmar som man inte kan använda föratt prestera något, bara vara närvarande och invänta ljuset.
Trevlig resa!

Kalimera
2010-01-25, 09:36
Avgång från Pireus kl. 15.00. Ankommer Kalymnos med Blue Star kl 02.00 natt mot måndag 12 april. Planerar att resa vidare mot Lipsi med Nisse kl. 06.00 samma morgon. Hur fördriver vi dessa fyra timmar i väntan på Nisses avgång?Finns inte mycket att göra än att vänta in ljuset som xenos skriver. Jag och Camilla har varit i samma situation. Kom fram mitt i natten och skulle åka till Astypalea med Nisse på morgonen. Vi satte oss på en stängd taverna hamnen och väntade. Camilla sov mellan två stolar, och jag vakade. :)

Sushimni
2010-01-25, 18:13
Tillbringade halva natten vid färjeterminalen i en hängmatta för ett par år sedan, men det var i mitten på juli. Aprilnätter är kalla och fuktiga så väntetid lockar inte, men Lipsi lockar.......
Lutar nog åt två nätter på Kallymnos.
Tips på boende i hamnen?

karinafp
2010-01-25, 18:34
Tips på boende i hamnen?

Googla på Mastihari Kos, så hittar du litet att börja botanisera bland.

Karin

malou
2010-01-26, 22:47
Min erfaring med bosted i Mastichari i høst var en heller fuktig og kjølig fornøyelse, første etasje med 'sølvfisker' på gulvet. Hadde også selskap av en liten gul skorpion (den lever ikke lenger...) Bodde et veldig kort stykke til høyre for havnen - til høyre når man står med ansiktet vendt mot sjøen. Selv tidlig i september traff solen aldri huset. På den andre siden av landsbyen derimot, ved den fine stranden, var det atskillig hyggeligere.

På Kalymnos er Katerina et hotell som har fått godt omdømme av noen her på forumet, det skal ligge ganske sentralt i Pothia har jeg hørt. Om det er åpent så tidlig på året? Kanskje Monica har tips, hun bor på øya. - Er så enig, å tilbringe natten ute på denne årstiden må da være hustrig.

Monica P
2010-02-13, 23:20
Om du kommer till Kalymnos direkt är det ju ingen idé att kolla Mastichari. Angående hotell finns det mycket att välja på även om säsongen inte startat riktigt än.
I Pothia finns det flera skapliga hotell. Olympic, Evanik,Katerina, Themelina är några. Jag kan kolla tel och priser om du vill. Utanför stan finns en hel rad, klättrarna är redan här.
Om du blir lite mer specifik ska jag göra en spaning.

Förresten tror jag Nisse går klockan sju på morgonen.