handdator

Visa fullständig version : Kostas Karafatis


Riitta
2005-10-19, 16:51
Nu när jag kunde lyssna på Grekisk radio lite igår,så var det första jag hörde en låt som heter Dilosi Kardias,med Kostas Karafatis. Tyckte det lät jättebra:)
Kan ni som känner till honom och hans musik skriva lite om det:)
Är han något och satsa på,eller var detta bara en slump att just den låten var bra:rolleyes: :)

Riitta,som gärna vill ha nya favoriter_B-anana

pawik
2005-10-19, 20:20
Skrev om Karafotis i musiktråden
"Ett stalltips direkt från hästen!" 28 mars 2005. Slog till och med vad där.
Om vadet gick in vet jag inte för www.musical.gr (http://www.musical.gr) var dåliga på uppdatering
ett långt tag i våras.
Låten Dilosi kardias är med som spår 3 på denna cd. Materialet
är skrivet Antonis Vardis och är mjukt melodiskt. Spelar fortfarande
cdn av och till. Betyget för närvarande är 3* på greekcity men cdm
är bättre än så tycker jag.

/pawik

Riitta
2005-10-19, 21:03
Tack Pawik:)
Om dom andra låtarna är i samma stil så då kan jag tänka mig skaffa skivan utan vidare:) Har börjat skriva på listan till Aten:D

Riittabye_bye

karinafp
2005-10-19, 21:20
Har börjat skriva på listan till Aten:D

Och eftersom du nu kan lyssna på radion, så misstänker jag att den listan blir LÅNG...;)

Karin

Marianne
2005-10-20, 12:02
Vi tyckte strax om den här skivan redan när vi hörde första låten 'Den pistio tipota'. Musik av Antonis Vardis är som regel i vår smak och detta är inget undantag. Melodiskt och mjukt, som Pawik skrev. Kostas Karafotis kommer vi nog att höra mer utav.klapp_klap

Marianne

Marianne
2005-10-20, 14:13
Enligt mitt rykande färska exemplar av Athinórama så har Karafotis redan börjat sjunga i Aten, på Diogenis Studio.

Av andra intressanta namn man kan läsa om i senaste numret av Athinórama är att Glykeria och Gerasimos Andreatos ska sjunga på Sfentona igen. Den här gången tillsammans med Mihali Tzouganaki och Sofia Papazoglou, TYVÄRR inte med Kostas Makedonas och Melina Kana, som Kari var och såg förra vintern! Att vi missaden DEN fyrklövern, var ju verkligen EN MISS! Mihali Tzouganaki och Sofia Papazoglou säger inte mig något så där omedelbart - någon som vet något om dem?

Sen står det att Stelios Rokkos sjunger på Medousa, men jag är osäker på om det ska förstås så att det bara gäller 20-25 nov. Spännande blir det i alla fall för de som ska välja konserter i vinter!

Marianne

Riitta
2005-10-21, 18:05
Så härligt det låter_B-anana Hoppas Glikeria och Andreatos håller på tills vi åker.Eller vad säger du Karin:o Jag förjer med dig och lyssnar på Remos varenda natt,bara jag får se Mina favoriter en natt:)

Riitta