handdator

Visa fullständig version : Södra naxos, förbindelse med kounfunissi?


Helen Johansson
2010-01-18, 20:47
Hej
Har läst att det från Panormos, Södra Naxos ska finnas en färjeförbindelse till Kounfunissi. Någon om har åkt över här?bye_bye Helen

Kalimera
2010-01-18, 21:11
Har läst att det från Panormos, Södra Naxos ska finnas en färjeförbindelse till Kounfunissi. Någon om har åkt över här?Det finns en liten hamn på sydöstra Naxos där det ibland går båtar till Koufunissi. Det inte reguljär trafik. Jag tror att det är typ fiskebåtar som går vid dåligt väder, nära inga andra båtar går. Jag vet ingen som åkte den sträckan.

inkfish
2010-01-18, 21:17
Det där har jag även jag bara hört talas om vid mina tre besök på Koufonissi - men aldrig hört nån som faktiskt gjort det...

Helen Johansson
2010-01-21, 22:02
Vi får väl kolla när vi kommer till Naxos, då vi är ett stort gäng kanske vi kan hyra en båt med skeppare som kör över oss. Verkar ju bli en bra mycket kortare båtresa.:rolleyes:

Kalimera
2010-01-22, 10:33
Vi får väl kolla när vi kommer till Naxos, då vi är ett stort gäng kanske vi kan hyra en båt med skeppare som kör över oss. Verkar ju bli en bra mycket kortare båtresa.Berätta gärna hur det gick om ni åker den rutten. :)

våga
2010-01-25, 17:54
Kostas Prasinos och hans son Rosetto kan hyras in för båttransporter till och från södra Naxos. De nås via båtbiljettagenturen på Koufonissi. Turen tar ca 20 minuter men utöver det är det en taxitur på ca 1, 5 timmar tvärs över ön. Taxituren är ofta minst sagt åksjukeframkallande. Kostas gillar att ta bra betalt så man måste vara en skicklig förhandlare för att få ett vettigt pris. Jag har åkt turen en gång när inga färjor gick, då var det ju ett bra alternativ men annars väljer jag helst Skopelitis om jag åker från Naxos.
Lycka till på turen!
Våga