handdator

Visa fullständig version : Rom till påsk


Antouan
2010-01-17, 21:09
Hej!

Familjen min (två vuxna, en 19:åring, hmm kanske räknas som vuxen med... och en 16:åring) funderar på att åka till Rom på påsklovet och nu behöver jag Er hjälp med förslag på bra boende och "måsten att uppleva" om man är i Rom. Vi gillar allt från historiska platser, museum, god mat och shopping förstås :D. Hoppas att Ni beresta Kalimeror kan komma med lite tips på vad som man ska uppleva i staden och bra hotell, centralt. Gubben min är lite tveksam till att resa till Italien så jag behöver verkligen lite argument för att resan ska bli av så snäll hjälp mig. Ang_elx

/Antouan

LindaJoh
2010-02-11, 22:30
min sambo och jag var i Rom 2007.Vi bodde på hotell Max som låg precis vid centralstationen i Rom,helt okej,men vi har inte så höga krav. Vill varna för att åka till Vatikanen under någon av "påskhögtidsdagarna" räkna med massor av folk, men måsten att uppleva är ju Peterskyrkan och vatikanmuséerna, rekommenderar att gå upp i tornet i Peterskyrkan om man inte är höjdrädd,fantastisk utsikt. Colosseum och Forum Romanum...alltså hela stan är ju ett museum. Caracallas termer tyckte jag var fint. Via Appia Antica är kul också, gamla vägen in till Rom.
Passa er för konstiga snubbar som vill sälja rosor,ni blir inte av med dem.
Hinner ni så rekommenderar jag verkligen Pompeji, går tåg via Neapel.
Rom är en fantastisk stad,italienarna är inget vidare på engelska men de försöker verkligen och vill hjälpa till. Lycka till.