handdator

Visa fullständig version : Stränderna i Milos


Claudia
2010-01-17, 00:03
Hej!

Vi är ett par med ett treårigt barn och funderar på att åka till Milos denna sommar. Vi gillar grekiska öar som är fortfarande autentiska och som är fria från massturismen. Vi undrar om ni som redan har varit där kan berätta för oss om Milos och dess stränder. Kan man hitta den genuina grekiska livsstilen i Milos?
Är stränderna lämpade för barn? Det viktigaste för oss är att veta om stränderna är barnvänliga och framför allt långgrunda. Kan ni ge tips om några?
Hälsningar/Claudia

miamarre
2010-01-17, 12:10
Hej! Vi var på Milos för första gången ifjor, fantastisk ö. Ingen massturism utan riktigt Grekland... alla affärer stänger dagligen för siesta, inga inkastare mysigt... skall tillbaka i september igen. Stränderna är varierande allt från sand-klippor och långgrunt-djupt. Barnvänliga stränder till små barn finns tex Provatas buss ca 20 min från Adamas - långgrund sandstrand eller stranden med gångavstånd från Adamas, Papikonou.
hälsn Marie bye_bye

Claudia
2010-01-17, 12:54
Tack för ditt svar Marie!
Milos verkar vara en ö som skulle passa oss. Jag har köpt e-guiden om ön och blivit jätte inspirerad. :)
Vi håller också på och tittar på Antiparos ... funderar att välja mellan dessa öar. Har du varit där? I så fall, vilken ö är att föredra om man tänker i första hand på sin 3-åring?
Hälsningar/Claudia

ramses
2010-01-17, 16:20
Milos är en jättehäftig ö,men för att svara på din fråga Antiparos eller Milos med treåring? svar: Antiparos.

miamarre
2010-01-17, 19:20
Jag har varit på Antiparos och det är helt klart en mer barnvänlig ö. Nästan ingen biltrafik bara långgrunda stränder, mysig liten stad. Ok några dagar tycker jag men inga ständer som är i närheten av de stränder vi hittade på Milos. Vi åkte med 5 åring när vi var på Antiparos kombinerade det med Naxos.
Svårt val.....:)