handdator

Visa fullständig version : Bildgåtor från andra länder?


Katitzi
2010-01-15, 19:49
Det är kul med bildgåtorna från Grekland. Men har funderat på om man kanske kunde öppna en underavdelning med bildgåtor från andra länder också?;)
Många av oss åker ju även till andra ställen i världen! Naturligtvis kan man kanske inte vara så detaljerad att man känner igen vissa restauranger, hus, klippor mm.flabb_flab Men det ger sig väl så småningom.

Vad tycker ni andra?

Hälsningar Katitzi:)

Arne
2010-01-15, 19:52
God idé

Arne

Lissi
2010-01-15, 19:52
...varför inte bildgåtor från SVERIGE???? Detta fantastiska land.

Lissi

PS.Naturligtvis GÄRNA bildgåtor från andra delar av världen.

Katitzi
2010-01-15, 19:58
Ja, man kanske kan ha två underavdelningar: en för Andra länder och en för Sverige?:D

Nej, nu måste jag gå och titta på "På Spåret"!! Hörs i morgon!

Katitzi:)

IRSA
2010-01-16, 00:53
JAA, det skulle kunna vara kul, alltså underavd. på bildgåtor från Sverige.....

Irene

karinafp
2010-01-16, 11:15
I så fall ska de ligga längst ner, under "Andra länder". Resten av Kalimera ska handla om Grekland!

Karin
purist ;)

kimmen
2010-01-16, 13:35
Ja, under "Andra länder" finns ju flera underavdelningar som "Norden", "Asien" m.fl.
Där kan man väl redan nu lägga in bildgåtor om man vill...(?) Eller under "Bilder (ej från Grekland)".

/kimmen

inkfish
2010-01-16, 16:32
Men för sjutton, tycker ni inte att det är tillräckligt svårt med Grekland:eek:?

Hur ska man kunna gissa på hela världen? "Jag tror att det är kvarteren precis vid det lilla torg man först kommer till om man reser in i Bangalore söderifrån och är på väg mot centralstationen"...?

Jag som är glad om jag knäcker en Greklandsgåta i månaden:o


;);)

Katitzi
2010-01-16, 17:57
Det var just det att man kanske INTE skulle vara så detaljerad i frågandet! Det finns ju större vyer som är ganska kända tex. i storstäder, turistorter och på öar både i Europa och på annat håll!

Det var bara ett förslag!? Vad tycker Herr Kalimera själv?

Katitzi:)

inkfish
2010-01-16, 17:59
Jadå, jag förstod att det var ett förslag, jag la för säkerhets skull till TVÅ blinkningar för att markera att jag mest skämtade:).

Lissi
2010-01-16, 18:28
Man kan ju börja med en sån här tex....;) Har man varit turist i detta land så har man nog även varit just här :D

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=304&pictureid=2784


Lissi - som ger ett exempel

Rasmus
2010-01-16, 19:57
Man kan ju börja med en sån här tex....;) Har man varit turist i detta land så har man nog även varit just här :D
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=304&pictureid=2784
Lissi - som ger ett exempel

Ha! DEN var ju jättelätt att knäcka, Lissi!
Jag tror att det är kvarteren precis vid det lilla torg man först kommer till om man reser in i Bangalore söderifrån och är på väg mot centralstationen...
Skämt åsido. Kul idé, om kategorin sorteras in under Övriga länder.
R :)

Lissi
2010-01-16, 21:04
Bara ett typexempel;)....Cypern och Cap Greco:D
Nästan Grekland med andra ord...

Lissi

Masse
2010-01-16, 21:10
En som är riktigt på hugget är PA, som ju bidrog med första bildgåtan till en sådan tråd redan i somras. Se själva här:
http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=19401

:) Mats

Lissi
2010-01-16, 21:18
Jo men han la den under fel tråd:D:D:D

Gåtor från Sverige, där vi nästan alla bor vore jättekul!

Lissi

Eva L
2010-01-17, 12:53
Kul idé både med gåtor från andra länder och från Sverige säger jag som inte ens lärt mig att lägga in gåtor från Grekland. Har just tittat på mina drygt 100 bilder från Lesvos och funderat över hur många som ska få komma på papper.

Skulle gärna höra lite mer om folks resor från andra länder i det underforumet. Ska försöka göra det själv efter min nästa Thailandsresa.

Nu ska jag iväg och fira yngsta barnbarnets 1-årsdag. Tänk vad fort tiden går nyss var den lille gosen en nyfödd bebis och nu är han en jätteglad go kille som kryper runt och snart springer runt på små ben.

Eva

Kalimera
2010-01-18, 10:56
Man skulle kunna lägga ett sådant forum under Off Topic, där Köp & Sälj finns idag. Det forumet är det ändå ingen som använder. Vad sägs om det?

karinafp
2010-01-18, 11:11
Låter helt ok, Janne.

inkfish
2010-01-18, 15:00
Jag tror att det är kvarteren precis vid det lilla torg man först kommer till om man reser in i Bangalore söderifrån och är på väg mot centralstationen...


Ja, det var min spontana gissning också. Men eftersom jag aldrig varit där vågade jag inte chansaflabb_flab

Lissi
2010-01-18, 15:21
Ja efter programmet om Mumbai i går i TV så förstår man ju att likheten med Indien var slående:D..men det var som sagt Cypern.

Lissi

Katitzi
2010-01-18, 19:50
Man skulle kunna lägga ett sådant forum under Off Topic, där Köp & Sälj finns idag. Det forumet är det ändå ingen som använder. Vad sägs om det?
Det låter väl bra tycker jag!:D
Katitzi:)

Kalimera
2010-01-20, 08:39
Nu finns ett sådant under Off Topic. Välkomna med gåtor. :)