handdator

Visa fullständig version : Porto Galini


maral54
2010-01-10, 18:49
Funderar att åka till Lefkas i år . Har varit på Kreta i 4 år i rad, men tycker att nu är det nog dags att byta ö. Är det någon som har bott på Porto Galini? Är nyfiken på detta hotell.Hur är maten, byn och stranden?:)

Kalimera
2010-01-11, 08:36
Funderar att åka till Lefkas i år . Har varit på Kreta i 4 år i rad, men tycker att nu är det nog dags att byta ö. Är det någon som har bott på Porto Galini? Är nyfiken på detta hotell.Hur är maten, byn och stranden?:)I vilken by ligger Porto Galini?

secirme
2011-02-12, 14:44
Hej, den ligger 4 km. från Nidri. Vi ska också åka dit i maj iår... Gärna lite åsikter om hotellet och området... Och om utflylkter omkring... Fast vi har tre småbarn (7,3,1) så det kanske blir inte så många utflykter...

Tacksam för all information!

Halloj
2011-02-14, 21:55
Med tre små barn skulle jag skippa Nidri och ta Agios Nikolaios på andra sidan ön istället. En väldigt mysig liten by, utan trafik och med en jättefin, barnvänlig liten strand.

mikaelp
2011-02-15, 10:06
Men det är stor skillnad på typ Chania och Agios Nikitas, som av vissa upplevs vara i minsta laget. Fast några gillar ju just det. ;) Å visst är det förhållandevis stilla och lugnt på stranden, fast långgrunt är det ju inte. Hotel Kalypso har 2-rummare, Ving.

Halloj
2011-02-19, 13:37
Jag var på Lefkas med två 3åringar. Vi tog en flygstol och fixade hotell på plats i Agios Nikitas. Vi bodde längst ner i byn, precis ovanför stranden. Med små barn upplevde jag inte lugnt och litet som några nackdelar. Tvärt om. Det var väldigt skönt att kunna gå i den lilla byn utan att hela tiden hålla barnen i handen. Och att kunna gå på restaurang och kunna "släppa" barnen när de ätit klart. Stranden var perfekt. Lite för mycket folk dock (vi var där i slutet av augusti/början av september). Vi hyrde bil hela veckan och åkte Lefkas runt en dag, åkte till Nidri en tag och så tog oss till Megainissi. I övrigt spenderade vi all tid i Agios Nikitas.

Har man små barn och ska till Lefkas så ser jag inte ens Nidri som ett alternativ. Där blir det att ha råkoll på barnen varje sekund man inte är på stranden/hotellet och alltid hålla handen. Hade jag däremot rest med större barn eller som par, så hade kanske Agios Nikitas varit i minsta laget, men för småbarnsföräldrar är det perfekt.