handdator

Visa fullständig version : Vink,vink...


Monica P
2010-01-08, 21:44
...kram, kram, vink, vink...

Hur många gånger har jag vinkat av nån älskad person, hur många gånger har nån vinkat av mig?

När jag fortfarande bodde hemma hos föräldrarna var det mina äldre syskon och deras barn som kom och for. Jullov, påsklov, sommarlov...en fläkt av den stora världen...en obestämd längtan...kram, kram, vink, vink...

Så blev jag själv stor och for till huvudstaden för att plugga. Resorna hemåt blev väl inte så många, men desto kärare. Julledigt, sommarledigt...
Mamma stod för vinkandet, hon stod på trappen när jag for iväg och såg både ledsen och glad ut. Inga tårar. Kramarna kändes långt efter jag kommit iväg med bussen eller rälsbussen.

Egna barn, resor till mormor och morfar...kram, kram, vink vink...

Egna barn som reste själva...kram, kram, vink, vink...

Tomrummet blir stort dagarna efter de rest iväg. Så småningom återgår allt till normalläge, men inte riktigt! I tvättkorgen ligger några glömda plagg, i badrummet finns en glömd tandborste, lite annat smått och gott blev kvar och påminner om dem som nyss var här.

Vi hörs! Vi ses! Kram, kram, vink, vink!

Athanasia
2010-01-08, 22:05
Åhh..känner igen det men inte på samma villkorsnyft_drop

sjöborren
2010-01-08, 22:39
Jag förstår hur det känns. bye_bye

jan c
2010-01-09, 18:38
Hej MONICA GOD fortsättning .Och du,jag tycker att du absolut kunde samla ihop dina skriverier o erbjuda dem till t.ex Amelia el någon annan hugande spekulant så bra är dom!!!

Kersti
2010-01-10, 00:24
Jag är usel på farväl. Vill att avsked ska gå snabbt, en kort och snabb vink.bye_bye

malou
2010-01-10, 00:39
...kram, kram, vink, vink...

I tvättkorgen ligger några glömda plagg, i badrummet finns en glömd tandborste, lite annat smått och gott blev kvar och påminner om dem som nyss var här.

Vi hörs! Vi ses! Kram, kram, vink, vink!


bye_byebye_bye

Katitzi
2010-01-10, 10:30
Känner verkligen igen känslan Monica! Mina två döttrar har jobbat/pluggat/bott utomlands och på olika ställen i Sverige de senaste 5 åren. Man saknar dom så när de drar iväg igen!snyft_drop

Katitzi:)