handdator

Visa fullständig version : Skopelos, here we come


Mysofix
2010-01-04, 14:25
Nu är det bokat och klart. När skolorna slutat sticker vi alla fyra, herr o fru Mysofix, en nybakad student och lillebror. Det är aldrig lätt att bestämma sig om resmål, fast den här gången har vi haft otroligt mycket hjälp av Kalimera. Vi har läst alla tips till Birgitta63 och Vattenkastanj och sedan deras resebrev. Egentligen ville vi bo på Denise men där fanns inte tillräckligt många rum lediga. Då såg vi Vilmas tips på Skopelos Village, tack för det. Vi har bokat en trerummare där. Det ska bli såå härligt. _B-anana
Monica

Kalimera
2010-01-04, 15:37
Nu är det bokat och klart.Få öar kan mäta sig med Skopelos. Grattis till bra val av ö! klapp_klap

Vilma
2010-01-04, 16:47
Grattis! Då kommer ni att bo bra! Det är precis lika fint som det ser ut på bilderna. Fint, fräscht och lugnt.
Jag vill också dit, men våra tonåringar ville hellre testa något nyttsnyft_drop. Vi åker tillbaka ett annat år.

Birgitta63
2010-01-04, 18:58
Nu är det bokat och klart. När skolorna slutat sticker vi alla fyra, herr o fru Mysofix, en nybakad student och lillebror. Det är aldrig lätt att bestämma sig om resmål, fast den här gången har vi haft otroligt mycket hjälp av Kalimera. Vi har läst alla tips till Birgitta63 och Vattenkastanj och sedan deras resebrev. Egentligen ville vi bo på Denise men där fanns inte tillräckligt många rum lediga. Då såg vi Vilmas tips på Skopelos Village, tack för det. Vi har bokat en trerummare där. Det ska bli såå härligt. _B-anana
Monica
Det gläder mig att ni också gillar underbara Skopelos.
Synd att det ej fixades på Denise men ni får det alla tiders bra ändå , biljetten är ju vägen till nytt äventyr .Skopelos gör er ej besvikna och få resa dit och uppleva allt som vi hann på en vecka. Nu vet jag att vi måste vara ute jätte tidigt nästa gång vi bokar på DENISE igen. 2009 resa bokade redan i januari sist och som du läste vårt resebbrev var vi där 17/8 . Så när sommaren är slut får vi nog boka redan i augusti till DENI SE .Vi planera 2011 för Skopelos/DENISE .
Birgitta

Eva64
2010-01-04, 20:06
:D Åhh vad roligt! Det låter underbart. Nu har även vi bestämt oss vart resan ska gå denna sommar!! Det blev inte Rodhos, Karpatos eller Kykladerna utan Skiathos OCH Skopelos. _B-ananaDet ska bli sååå roligt och spännande! Vi kunde inte bestämma om det skulle bli Skiathos eller Skopelos så vi tog både och! flabb_flabHoppas att ni får en bra semester!
Hälsningar
Eva

Lena*
2010-01-04, 23:16
Härligt, Skopelos är superfint! Vi ska också dit till sommaren, lääängtar...och undrar och hoppas på att utomhusbion kör Mamma Mia även denna sommar? Nån som vet nåt om det? Skulle ju vara så supermysigt att få sen den "på plats"...eller hur! ;)

//Lena*.

Dippeduttan
2010-01-05, 00:26
Precis som ni har jag plöjt kalimera och researrangörernas utbud för att hitta resmålet som har DET, och valet föll på Skiathos och Skopelos. Det var stört omöjligt att välja och eftersom prisskillnaden var typ obefintlig var valet inte svårt. Spanade in Apollos hemsida så gott som varje dag i höstas och bokade ganska omgående efter att resorna släppts för att garantera oss val av hotell och rum. (Denise och Lenio) Jag är som ett barn på julafton och blir helt pirrig när jag tänker på det.

Antar att vi ses framöver, om inte på plats så här på kalimera. :)

/Camilla

Mysofix
2010-01-05, 11:45
Det blir nästan ännu roligare med alla entusiastiska tillrop:). Klart vi ses igen, åtminstone på Kalimera. Vi som åker till Skopelos för första gången tar gärna mot alla tips som finns. Utomhusbio låter väldigt mysigt. Vi åker den 14 juni. Jag tror mig ha sett att någon av er åker redan i maj eller är vi är först ut?

Mette
2010-01-05, 14:05
Vi åker den 14 juni. Jag tror mig ha sett att någon av er åker redan i maj eller är vi är först ut?

Næ, jeg er først. Jeg åker 7. juni Ang_elx

Alala
2010-01-16, 09:54
Skopelos, here we come blir det också för oss. Vi reser från Finland, det är första gången man kan åka charter till Skopelos från Finland nu i sommar, så vi passade på!

Någon som vet mera om "Mamma Mia" på utomhusbio? Vi har två 17-åriga tjejer med oss och tror att det skulle bli kul för dem.:)

Peterkj
2010-04-28, 14:17
Dom visar väl Mamma Mia på något ställe i hamnen, i alla fall på Skiathos. Precis som "Det stora blå" går dygnet runt på Amorgos.Dina tjejer kommer att hitta det, vara bara lugn.

Peterkj
2010-04-28, 14:59
Jag lade in ett resebrev som finns under 2007 med mycket bilder från Skopelos och Skiathos. Kanske kan ni dregla lite där medan ni längtarbye_bye
Sol och badresa till Grekland heter den.