handdator

Visa fullständig version : Sommar

lars
2010-01-01, 10:12
Sommaren är på gång! 25 grader varmt och ingen vind, ja så är det i Chania idag.:cool:
Gott Nytt År; Kali Xronia

lars
Kriti stin kardia mou

Klick
2010-01-01, 10:16
Sommaren är på gång! 25 grader varmt och ingen vind, ja så är det i Chania idag.:cool:
Gott Nytt År; Kali Xronia

lars
Kriti stin kardia mou

Tack detsamma... Jag önskar att det vore jag som var nere i Grekland.. tycker inte om kyla, som i dag har -8 i HBG....snyft_drop

Wardakis
2010-01-01, 10:20
Är det redan det som kallas alkeonídes méres eller vad det heter? Hoppas det håller i sig några veckor ytterligare. Kalí Xroniá!
Gunilla

Masse
2010-01-01, 10:21
Det är den det här också. Igår hade vi -11 grader, nu är det bara -8!
Känns dock som att det finns viss risk för återfall.

Låter härligt i Chania! Gott Nytt År till dig också Lars.

:) Mats

Ivi
2010-01-01, 14:19
Vi har faktiskt börjat tänka på allvar på att fira jul på Kreta. Det vore onekligen intressant att uppleva ön på vintern (som vädermässigt verkar vara som norrbottnisk sommar flabb_flab).

Till alla er som har erfarenhet om vintervistelse på Kreta:
Nätterna är väl råkalla under vintern? Är det enkelt att hitta boende med centralvärme eller är det långkalsonger och fleecetröja till pyjamas som gäller i december/januari?

Ivi

P.S. Gott Nytt År även från vintervackra Luleå! Nysnön gnistrade lik diamanter under eftermiddagspromenaden i 11 graders kyla.

jan c
2010-01-02, 08:19
Ang vintervistelse. Vi har tillbringat de två senaste vintrarna i Chania lägsta temp natt + 8 .Vi har hyrt lägen het m centalvärme Probl. är inte värmen utan ventilation.Inga ventiler i väggarna el. ovan fönstren. Utan man måste vädra 1 timme el två varje dag genom att öppna fönster el dörrar. Vi brukar säga att vi har har Svensk sommar hela tiden här nere till vänner som undrar öv. klimatet. Så välkommen.hälsn Jan

Ivi
2010-01-02, 12:43
Tack för informationen, jan c!

Ivi

frubrink
2010-01-02, 19:38
Gudarnas så härligt, här snöar det och är 7-, Upplands Väsby Stockholm-
Gott nytt år och god fortsättning.

Kalimera
2010-01-03, 12:20
Sommaren är på gång! 25 grader varmt och ingen vind, ja så är det i Chania idag.Låter underbart Lars! Fortsätt och njut! bye_bye

Svend_Ö
2010-01-07, 16:14
Skall bli härligt att komma ner. Startar från Kbh den 15.e kl 09:20 mot Chania!
På långtidsprognosen ser du ut som man kommer att landa i solsken o 20 gr.
Jupiiiii!

Wardakis
2010-01-07, 17:36
Om det funnits en tummen-upp-knapp hade jag tryckt på den nu!
Gunilla

jan c
2010-01-08, 07:39
Den finns här nere! Rdan intryckt!

june
2010-01-08, 09:51
Jag tycker det verkar JOBBIGT att åka ner nu:D. Varmt, sol och ingen snö!! Inte ens minusgrader. Vem vill ha det__D.
Lyser avundsjukan igenom?Ang_elx

Yanna
2010-01-08, 10:23
klapp_klapJag ger tummen upp för de som har fått möjligheten att åka ner och slippa detta vita h...e
Och visst är man avis!!!:mad:

Yanna som tror på sin sista vinter här!

Alexia1
2010-01-09, 15:35
Ja man längtar till sin bokade semester till Kreta i maj. Nu har vi haft mellan -28 och -30 grader en hel vecka så nu är man grundligt less på vintern. ska bo på Alexandra Beach, Agia Marina, någon som har varit där och kan tipsa lite ??

Millie
2010-01-10, 00:33
Längtar också ner till underbara Kreta men får nog vänta till oktober. Skulle verkligen kunna tänka mig att fira jul och nyår där nere problemet är väl att kunna ta sig dit på ett smididgt sätt och till bra pris. Några tips?
/ Kerstin

jan c
2010-01-10, 08:24
Längtar också ner till underbara Kreta men får nog vänta till oktober. Skulle verkligen kunna tänka mig att fira jul och nyår där nere problemet är väl att kunna ta sig dit på ett smididgt sätt och till bra pris. Några tips?
/ Kerstin
Svar Man åker ned i oktober m Norwegian el. Apollo m. någon av de sista sista resorna och hem i april med någon av de första resorna för en billig slant.Skämt åsido under icke säsong blir det krångligare -Aten -Chania m . inrikes. Och priserna är högre. Men alls icke oöverstigliga priser.

Svend_Ö
2010-01-10, 10:35
Håll koll på Cimber Air. Kbh-Chania 545 DK