handdator

Visa fullständig version : Taverna Koutouki Naxos


Tom
2005-10-15, 21:17
Hej! Nyss hemkommen från Ö-luff bl.a på Naxos ! Jag undrar om det finns ngn. här som vet varför vår favorittaverna "Koutouki"(Tagit ner skylten )= Stängt för gott ! Naxos stads äldsta och mysigaste taverna har varit min favorit i mga.år lite annerlunda med grekiska mått! Här fick man huvudrätt+grönsaker på samma tallrik ! ( sällsynt i Grekland ) Dessutom väl tilltagit. Till rimligt pris ! Som tur var,fick vi tips om en värdig ersättare: MEZE 2 !!! Deras kycklingfile "a la Meze 2" var en riktig höjdare ! mvh Tom

Bossew
2005-10-16, 06:24
Hej! Nyss hemkommen från Ö-luff bl.a på Naxos ! Jag undrar om det finns ngn. här som vet varför vår favorittaverna "Koutouki"(Tagit ner skylten )= Stängt för gott ! Naxos stads äldsta och mysigaste taverna har varit min favorit i mga.år lite annerlunda med grekiska mått! Här fick man huvudrätt+grönsaker på samma tallrik ! ( sällsynt i Grekland ) Dessutom väl tilltagit. Till rimligt pris ! Som tur var,fick vi tips om en värdig ersättare: MEZE 2 !!! Deras kycklingfile "a la Meze 2" var en riktig höjdare ! mvh Tom

Kul att fler hittat till min favorit i Naxos stad, Meze 2. :)

bosse

Luffaren
2005-10-16, 16:11
Om det är den tavernan som ligger i en väldigt trång gränd så håller jag med om att den var alldeles lysande.

Mvh / Luffaren...

Bompex
2006-06-17, 17:25
Fick precis SMS från Tom: (som har förmånen att få vara min far...)

Koutoki har återuppstått! Samma ägare som tidigare!

Han skall äta där ikväll och verkar så lycklig...