handdator

Visa fullständig version : Parga första gången!


ricky
2009-12-31, 10:57
Nu ser vi först fram emot Puerto de la Cruz om tre veckor....
Men jag kan ändå inte låta bli att fundera på Parga, dit vi åker om 155 dagarflabb_flab

Vi ska bo på Acrothea. Någon som vet om rummen är bra eller bör man uppgradera till någon av sviterna?

Det verkar tyvärr som det är ganska långt till Meteora?
Ska man ge sig på en utflykt dit, och hur lång tid tar en sådan?

Hur tar man sig lämpligast till Lefkas, och hur lång är det dit?

Jag har inte haft tid än att göra en närmare undersökning, därav mina frågor?

Gott nytt år!

Lissi
2009-12-31, 13:03
Parga är ett bra val.
Vi har inte bott på det hotellet så där kan jag inte hälpa Dig.
Angående Meteora så ÄR det långt, men vägen är så mycket bättre nu till Joanninna så mitt råd (om ni inte vill åka på den organiserade 2-dagarstur som jag tror finns ännu) är att hyra bil och själv ge er iväg till Meteora, med en övernattning i antingen Kalambaka eller ännu hellre i Metsovo, en underbar bergsby där man tror man är i Österrike. Vi sov där en natt på vårt besök och även en natt i Ioannina...Det var billigare för oss tre än att åka tre vuxna med bussturen och då fick vi se MASSOR på vägen. Det är helt underbart i områdena kring Parga, i alla fall tyckte vi det 1999 och 2001 då vi var där...

Lissi

Kalimera
2010-01-03, 13:29
Det verkar tyvärr som det är ganska långt till Meteora? Ska man ge sig på en utflykt dit, och hur lång tid tar en sådan?Det är långt men värt varenda kilometer. Åk en organserad tur med guide.

Hur tar man sig lämpligast till Lefkas, och hur lång är det dit?Det är cirka 85 km. Lämpligast är att hyra bil.